Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

canon 350d eller nikon d40 till en nybörjare

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-03-24 18:25

Jag funderar på att ta steget in i dslr-världen och har problem med att välja rätt kamera. Jag förstår att smaken är en faktor när det gäller vilken kamera som är rätt kamera men jag skulle ändå vilja höra lite åsikter från folk med bättre kunskap och erfarenhet.

Jag har tittat på två kameror som verkar vara prisvärda och billiga.

Så vilken kamera är bäst för en nybörjare canon 350d eller nikon d40?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-03-24 18:46

Jag är nybörjare och älskar min D40. Men jag har inget annat att jämföra med.
Den tar fantastiska bilder trots att jag inte ändrar på någonting. Den har ett härligt autoläge utan blixt.

Vilken än du väljer så är det två mycket kompetenta kameror som ger bra bilder. Båda har ett stor utbud av objektiv och andra tillbehör så där skiljer de sig inte speciellt mycket som en nybörjarkamera.

• Medlem
  • 2007-03-25 12:10

350D kan ta väldigt bra bilder (bättre än D40, troligen), men den exponerar asdåligt. Dvs, det är ingen bra nybörjarkamera. D40 vet jag inte hur det är med, men jag skulle bli förvånad om den är sämre än Canon.

www.fotosidan.se finns många med erfarenhet, så här ser recensionerna av 350D ut http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=8423 . En samlad bedömning verkar vara att det är en väldigt bra nybörjarkamera. D40 har det inte kommit så mycket om ännu men allt pekar på att den är utmärkt även den.

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-03-25 12:44

jag har försökt kolla upp lite på nätet och får uppfattningen av att proffsen gillar d40 bättre medan användare föredrar 350d. Känns lite underligt men å andra sidan det är bara en känsla.