Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Panic släpper nytt utvecklarprogram för webb - Coda

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Piteå
  • 2007-04-22 18:31

MacApper har skrivit en ingående recension om Panics nya program Coda, som tydligen släpps imorgon, Måndag. Kort och gott är det texteditor, ftp-program, css-editor, terminalprogram och referensmanual i ett och samma program, med underbart gui, som alltid när det gäller Panic. Introduktionspriset ligger på 79 amerikanska dollar.

MacAppers recension
Panic Coda

Senast redigerat 2007-04-24 15:09

Ja, det verkar intressant

Fräckt! Precis vad jag behöver till min blog. Hoppas det inte kostar arsle bara...

  • Medlem
  • Piteå
  • 2007-04-22 19:31

Jag tror att det hamnar nånstans kring 40-50 dollar, men det är bara en vild gissning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-23 16:37

Hm, verkar inte som om det har släppts än. Någon som vet nått angående releasen?

  • Medlem
  • Piteå
  • 2007-04-23 16:50
Ursprungligen av .mp3:

Hm, verkar inte som om det har släppts än. Någon som vet nått angående releasen?

Klockan är 07:50 på morgonen där, så det kommer nog någon gång ikväll.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-23 18:25

Det förklarar saken...

  • Medlem
  • Piteå
  • 2007-04-23 20:12

$69...i dyraste laget. får se om det blir något köp..måste testa det först.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2007-04-23 20:17

Ok, nu har jag testat det i typ en minut. Jag kommer köpa det

Edit: nu är det officiellt - www.panic.com

Senast redigerat 2007-04-23 20:36

Herregud det är så snyggt! Panic är grymma!

Jag kommer nog också att köpa det tids nog, fast som den fattige student jag är så blir det till att vänta ett tag..

Ja!
ÄNTLIGEN!
Det här har jag så jävla mycket väntat på!
Wooooho!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-04-24 11:38

Hmm jag tycker det är grymmt men det är ju Textmate också...

Det är najs att "allt" är inkluderat (FTP, terminal, dokumentation, m.m.), men är det värt dubbla priset mot SubEthaEdit?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-25 09:58

Jag har testat nu ett tag men det verkar somom det är nån konstig bug eftersom den tappar CSS-koden i filer hela tiden och påstår att vissa filer inte har något CSS efter ett tag. Till och med i CSS-dokument. Bittert... Men det kan ju vara jag som inte är såå himla haj också...

Ska nog också köpa det.

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2007-04-25 10:35
Ursprungligen av pgjores:

Jag har testat nu ett tag men det verkar somom det är nån konstig bug eftersom den tappar CSS-koden i filer hela tiden och påstår att vissa filer inte har något CSS efter ett tag. Till och med i CSS-dokument. Bittert... Men det kan ju vara jag som inte är såå himla haj också...

Ska nog också köpa det.

Körde det hela dan igår och har fortsatt idag, har inte märkt av ditt problem. Däremot hade jag uppskattat att våra svenska tecken hade översatts så som det funkar i SkEdit.

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2007-04-25 10:37

Sedan hade jag uppskattat en motsvarighet till CSSEdit:s x-ray-funktion.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2007-04-25 14:30

Lite lurigt att få upp två dokument bredvid varandra (alt-klicka på symbolen med ett plustecken och tre horisontella streck längst upp tiill höger under verktygsraden).
Men det jag saknar är att kunna jämföra dem med varandra och se skillnaderna mellan två dokument.

En annan sak jag saknar är att kunna söka i filsystemet (alltså söka i alla textfiler i en viss mapp inkl eller exkl undermappar)

/a

Har laddat ner, menm inte testat. Men nu när de integrerar massa funktioner känner jag spontant att en enkel integrerad bildredigerare/hanterare skulle kunna vara med. För att klippa o förminska bilder o ladda upp i ett svep.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-04-25 21:12

Om man håller på med PHP i sina sidor, har den nån hjälp med det? Underlättar detta program?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-03 14:49
Ursprungligen av DaWolf:

Om man håller på med PHP i sina sidor, har den nån hjälp med det? Underlättar detta program?

Coda syntaxfärgar PHP och det finns en "bok" som hjälper till med syntax. Kan Coda exekvera PHP lokalt?

Ursprungligen av klas:

Kan Coda exekvera PHP lokalt?

Ingen aning, men du kan ju i bara dra igång din inbyggda apacheserver och konfigurera den så lirar den php.

Jag har kört med Coda i en vecka nu, och jag gillar det. Dock verkar det som att det gör datorn instabil. Eller ja, den låser sig och det är bara att stänga av. Någon annan som har märkt något liknande? Datorn är en tidig Macbook, 1,8 med 1 gigs ram.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-03 18:34

Jag kör det. Jag gillar det.

Jag har så väldigt bra erfarenhet av Panics produkter, så jag köpte den rakt av utan att ens provköra.

Har inte ångrat mig

  • Oregistrerad
  • 2007-05-23 23:20

Samma här!

Är det helt omöjligt att fixa så att det går att "tabba" in hela stycken i Coda eller?
Snabbkommandot är äpple+] respektive [, och då blir det ju svårt, iaf med mitt
tangentbord... Men visst är det lite störande?

1
Bevaka tråden