Jag köpte min MacPro med 2GB förinstallerat (vilket visade sig vara 4 x 512). Med tiden insåg jag att det inte räckte, och utökade med ytterligare 2 GB (2 x 1GB, present av min käre make!). Jag kollade på olika leverantörer, och då var Inwarehouse och www.butik.it ganska lika i pris. Butik.it kunde leverera snabbast så köpet gjordes där.
Jag måste gratulera dig till att priset gått ner sedan jag köpte, vilket var strax efter påsk, då kostade samma minnen 2330:-, dvs du har sparat 611:- på att köpa nu istället för för en månad sedan. Hm...undrar vad minnena kostar om ytterligare en månad...
För övrigt tror jag inte du förlorar så mycket i prestanda på att köpa 2 x 1 gb. Tänk också på att om du fyller datorn med 512or nu, och sen i framtiden vill ersätta några 512-or med 1GB eller större, så måste du sälja de gamla. Det finns tester på nätet för att kolla prestanda-bortfallet, kolla på anandtech.com och www.barefeats.com.
Jag har inte ångrat utökningen av minnet, det går mycket snabbare att byta mellan öppna program nu, och disken swappar mindre än innan. (Även den fortfarande knattrar på för mycket och för högljutt...)