Jag har precis skaffat mig en N95, och är mer än nöjd med den. Tog steget från en K800i och N70 (växlade lite mellan dem), och dessförinnan körde jag en p990i som tjänstenalle.
Jag skrev en recension på N95:an (engelska - läs den HÄR) och det var då det slog mig - om man idag vill ha en smartphone med WLAN, 3G och en hyfsad kamera och INTE will köra Windows Mobile (vilket jag har full förståelse för efter mina egna WM erfarenheter) så har man inte så många val att göra - man hamnar då på valet mellan någon av Nokias e-serie nallar eller N95 och på den andra sidan står Sony Ericsson P990i, så jag tänkte att det kunde vara intressant att ta en titt på P990i igen och skriva en liten recension av den med.
P990i släpptes för snart ett år sedan (även om det var i väldigt begränsade upplagor) och det var då jag skaffade min P990i. Nokia N95 som jag nu har släpptes för bara några veckor sedan, så det är såklart att P990i som är ett år äldre får lite svårt att leva upp till N95:ans nivå (eller de övriga E-series lurarna) - men den har något som de andra inte kan erbjuda:touchscreen.
Det största valet står kanske mellan att ha en S60 telefon eller en UIQ3 telefon, två väldigt olika gränssnitt som båda vilar på Symbian OS i bakgrunden. En sak man bör ha i åtanke är att det finns betydligt fler applikationer till S60 än till UIQ 3.
Nåväl - för de av er som i dag funderar på en P990i så har jag gjort en recension av den - jag dammade av min P990i och uppdaterade den med senaste fw:n och testkörde den igen. Vill ni läsa och se bilderna så är det bara att klicka HÄR (på engelska).
Jag kan givetvis svara på frågor via PM eller här i tråden!