Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jobs om minskad budget för forskning

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Steve Jobs kan komma med så sköna uttalanden ibland. Under gårdagens möte med aktieägare fick han frågan om varför Apples budget för forskning minskat. Jobs svarade då att forskning handlar mer om människor och högkvalitativa ingenjörer snarare än pengar. Och så lade han till:

"I wish developing great products was as easy as writing a check. If that were the case, Microsoft would have some great products."

Point taken

Fast å andra sidan kommer det mycket bra ur forskning. Ta bara en sak som FireWire.

Poängen är ju inte att forskning är dåligt, tvärtom, Apple är ett företag som lägger ovanligt mycket av budgeten på forsking och utveckling. Poängen var att det inte handlar om pengar, det handlar mer om att ha duktiga ingenjörer.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-05-11 10:59

Jepp. Man kan lägga en miljard på tre hundra mediokra ingengörer och byråkrater - eller en 200 miljoner på 36 lysande ingengörer. Det senare är en god affär.

(När det gäller grundforskning däremot...så är ofta budgetens storlek en viktig förutsättning för resultatet.)

Tror jag.

Adrian.. ruggigt jag såg citatet och tänkte denna måste jag få in någonstans på 99mac

Det är en knock out till företag med mycket pengar men lite styrning och lite frihet och uselt engagemang från personalen..

Jobs said the company was on track to ship the iPhone next month, in part because of his decision to delay the launch of Mac OS X Leopard from late spring to early fall in order to devote development resources to the iPhone. "Leopard will be worth the wait," Jobs insisted.

After being questioned about the amount of money the company invests in research and development, Jobs said Apple's capacity to deliver new products is limited only by its ability to find talented new employees capable of great work. "I wish developing great products was as easy as writing a check," he said. "If that were the case, then Microsoft would have great products."

Men eftersom Adrian redan lagt in det så kan jag bara instämma. Men klockren kommentar som retar gallfeber på någon någonstans..:cool:

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-05-12 10:59
Ursprungligen av cubeuser_vol2:

Men klockren kommentar som retar gallfeber på någon någonstans..:cool:

Nu tipsade du nog Roger på MacFeber om YTTERLIGARE en feber-sida...
On topic: Grymt bra sagt av Jobs. Och så jäkla sant.

Ursprungligen av cubeuser_vol2:

Adrian.. ruggigt jag såg citatet och tänkte denna måste jag få in någonstans på 99mac

Så kände jag också

Ursprungligen av Snooze:

Nu tipsade du nog Roger på MacFeber om YTTERLIGARE en feber-sida...

"Gallfeber - en sida du stör dig på!"

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-13 16:41

Jobs äger Gates

1
Bevaka tråden