- gabriel.fjellander
- Medlem ●
- Uppsala
Fast AppleStore ligger inte nere än. Då borde det väl inte komma någon va?
Jag skojade bara...:">
Av någon anledning fick jag för mig att det var tisdag idag. Ingen aning om varför...:tveksam:
Purported MacBook Pro Specifications
• 2.2GHz Intel Core 2 Duo processor; 4MB shared level 2 cache
• 2GB of 667MHz DDR2 SDRAM (PC2-5300)
• 120GB 5400-rpm hard drive
• 15.4-inch (diagonal) TFT widescreen display; 1440 by 900 pixels
• NVIDIA GeForce 8600M GT with 128MB of GDDR3 SDRAM
• Built-in iSight video camera
• Slot-loading 8x SuperDrive (DVD+R DL/DVD±RW/CD-RW)
• ExpressCard/34 slot, FireWire 400 port, FireWire 800 port, two USB 2.0 ports
• DVI portl DVI to VGA adapter included
• Optical digital audio input/line in, optical digital audio output/headphone out
• Built-in 10/100/1000BASE-T Ethernet
• Built in AirPort Extreme
• Built-in Bluetooth 2.0 + EDR(Enhanced Data Rate)
• Backlit illuminated keyboard and ambient light sensor
• Apple Remote
• Preinstalled Max OS X and other bundled software
• Size and weight: 14.1 by 9.6 by 1.0 inches (35.7 by 24.3 by 2.59 cm); 5.4 pounds (2.45 kg)
• Meets ENERGY STAR requirements
• Model No. A1226
• Manufacturers Part No. MA895LL/A
• $1999
• 2.4GHz Intel Core 2 Duo processor; 4MB shared level 2 cache
• 2GB of 667MHz DDR2 SDRAM (PC2-5300)
• 160GB 5400-rpm hard drive
• 15.4-inch (diagonal) TFT widescreen display; 1440 by 900 pixels
• NVIDIA GeForce 8600M GT with 256MB of GDDR3 SDRAM
• Built-in iSight video camera
• Slot-loading 8x SuperDrive (DVD+R DL/DVD±RW/CD-RW)
• ExpressCard/34 slot, FireWire 400 port, FireWire 800 port, two USB 2.0 ports
• DVI portl DVI to VGA adapter included
• Optical digital audio input/line in, optical digital audio output/headphone out
• Built-in 10/100/1000BASE-T Ethernet
• Built in AirPort Extreme
• Built-in Bluetooth 2.0 + EDR(Enhanced Data Rate)
• Backlit illuminated keyboard and ambient light sensor
• Apple Remote
• Preinstalled Max OS X and other bundled software
• Size and weight: 14.1 by 9.6 by 1.0 inches (35.7 by 24.3 by 2.59 cm); 5.4 pounds (2.45 kg)
• Meets ENERGY STAR requirements
• Model No. A1226
• Manufacturers Part No. MA896LL/A
• $2499
Enligt SAOL får man skriva både isär och ihop!
Hoppas bara de slänger in möjligheten att byta HDD själv (som i MB), eller åtminstone lägger till en 160 GB 7200 RPM som val vid BTO!
För att kunna byta hårddisken själv krävs väl ett helt nytt skal och en del jobb med att flytta om saker internt, dvs en stor omställning, så det är nog tveksamt (även om jag verkligen skulle gilla en sån förändring förstås).
De flesta rykten har varit rätt osäkra kring uppdateringen av 17". Men den nämns i alla fall i ett Page 2-rykte hos MacRumors.
För att kunna byta hårddisken själv krävs väl ett helt nytt skal och en del jobb med att flytta om saker internt, dvs en stor omställning, så det är nog tveksamt (även om jag verkligen skulle gilla en sån förändring förstås).[/URL].
Jag tänkte, i mina vilda fantasier, att det troligtvis skulle behövas en genomgång av det inre vid byte av plattform till Santa Rosa och LED-skärm, men det är väl bara fantasier och förhoppningar...
Jag tänkte, i mina vilda fantasier, att det troligtvis skulle behövas en genomgång av det inre vid byte av plattform till Santa Rosa och LED-skärm, men det är väl bara fantasier och förhoppningar...
I och för sig. Men jag såg någon på MacRumors forum som menade att alla som hoppades på allt det där skulle bli grymt besvikna, för det skulle bara bli en liten speedbump i stil med MacBook-uppdateringen. Hoppas inte han har rätt, men specarna som Martin postade från AppleInsider verkade ju inte skvallra om några stora förändringar.
Nåja, om några timmar vet vi mer