Jag har också beslutsångest för om jag ska köra på Parallels eller VMWare.
Jag köpte en licens för Parallels, men behöver betala igen för att uppgradera och kunna använda den nya versionen. Vad gäller 3D-stödet så ska Parallels i dagsläget ligga före, men det kan ju självklart ändras till skarpa releasen av VMWare... det finns ett par spel som jag skulle vilja kunna spela utan att boota om i Windows, men jag tror inte att de funkar något vidare i dagsläget ändå.
Av de två så är det enbart VMWare som vill fungera med min bootcamp-partition (som är Windows XP uppgraderad till Vista).
Som det tidigare har sagts så har VMWare några stora fördelar, som ligger i att man kan ställa in att bl.a. använda en virtuell processor och att de har lång erfarenhet av virtualisering. För Windows har jag för mig att det finns 'VMWare Tools' för fler OS, såsom RedHat Linux, Fedora, osv. vilket lovar gott för när man vill ha fler OS än Windows att prova på.
Vad gäller seghet så tycker jag att varken Parallels eller VMWare slöar ner min dator något nämnvärt, mer än vid uppstarten, men även där tycker jag att de ligger på samma nivå.
Jag kan nämna för trådstartaren att även VMWare kommer att kosta vid release... just nu kan det förbeställas för $40, vid beställning efter release förväntas det hamna på det dubbla, dvs som Parallels.
Som sagt var har jag beslutsångest... jag kommer att köpa en av dem, men vet inte vilken. Prisskillnaden är i princip detsamma eftersom jag bara behöver uppgradera Parallels. Någon som kan hjälpa mig med att bestämma mig?