- A Milton
- Medlem ●
- Umeå
Hittade ett filmcitatsspel på nätet idag. Tyckte det var dags för något liknande här.
Regler
Jag postar det första citatet.
Ni skriver er gissning i tråden.
Om ni inte kan får ni be om en ledtråd
Vem som helst kan bekräfta citatet.
Den som först skrev rätt svar får posta nästa citat
Upprepa från punkt 2 i all oändlighet
Förhållningsregler
Filmtitlar och citat skall vara på filmens orginalspråk.
Endast svenska och engelskspråkiga filmtitlar och citat.
Det är inte tillåtet att använda sökmotorer, IMDB eller liknande för att söka rätt på citatet.
Det är tillåtet att söka på exempelvis IMDB för att se till att stavningen är korrekt.
Det är tillåtet att söka på sökmotorer eller IMDB för att söka rätt på ett citat när det är din tur att posta ett citat.
Undvik citat på under 5 ord.
Jag har makten att ändra spelreglerna när som helst.
Inget fusk! Var ärliga!
Första citatet:
No way. Why should I change? He's the one who sucks.
Nu är det ju egentligen Taz_1999's tur men eftersom Bijan redan kläckt ett får vi ta de först
Ganska så säker på att "Royal with cheese" är från Pulp Fiction
Här kommer ett nytt: "Where we're going, we won't need eyes to see."
Kan det va i Matrix Revolutions när Neo är på väg in maskinstaden?
Johan, jag uppfattade det som att jag svarade rätt på första citatet, We're gonna need a bigger boat när jag gissade Jaws och fick det bekräftat av lufra i inlägg 8, så jag lade ut ett citat ur Men in Black som macce svarade rätt på i inlägg 15 vilket jag bekräftade i inlägg 16 så, det är macces tur, inte min? Bijan gled in och lade ut ett citat för han uppfattade det som att det inte fanns något citat på gång att svara på?
Men jag tycker nog att det är en bra ide att kanske ändra på reglerna lite så att det går fortare? Vad sägs om att vem som helst kan bekräfta citatet inklusive den som gissar (det brukar vara så i sådana här trådar) så får vi fortare nya citat att gissa på? Man kan göra som Johan alltså, gissa rätt och lägga ut ett nytt direkt.
Vi kör på Johans? Jag tycker det låter som något som kunde ha sagts i Pitch Black, men jag har inte sett den så jag gissar.
Jo, håller med om regeln med längre citat, dvs längre än fem ord. Dessa brukar vara roligare att läsa.
Men jag tycker nog att det är en bra ide att kanske ändra på reglerna lite så att det går fortare? Vad sägs om att vem som helst kan bekräfta citatet inklusive den som gissar (det brukar vara så i sådana här trådar) så får vi fortare nya citat att gissa på? Man kan göra som Johan alltså, gissa rätt och lägga ut ett nytt direkt.
Så länge man är 100% säker så borde det ju fungera bra. Vi provar att köra så ett tag så ser vi hur det går.
Jag vet förresten vilken film det är Johans citat är ifrån, men Johan har förbjudit mig att gissa
Event Horizon kanske? Eller vad fasen den filmen hette.
Event Horizon kanske? Eller vad fasen den filmen hette.
Helt rätt! Både jag och Johan har nog sett den filmen fler gånger än vi kan räkna till. En riktig guldrulle!
Har du nåt citat på lager?
Lägger sällan några på minnet så jag tar ett från en film jag såg rätt nyligen:
"I can't remember a time when I didn't want to be a police officer, except for the summer of 1979 when I wanted to be Kermit the frog. I remember when I was five, my uncle Derek bought me a police pedal car. There wasn't a minute of the day I spent out of that car. I went round - arresting kids much bigger than me. I got beaten up a lot, but it didn't stop me."
För att ta det enda jag har i huvudet just nu skulle vara för lätt: "You shoot Marvin in head". Det kan alla. Så gissa på det långa istället.
Man får ju som sagt googla rätt på citat om man vet att man har sett en film med fina dialoger i.
Har dock ingen aning om vilken film ditt långa citat är ifrån.
"I can't remember a time when I didn't want to be a police officer, except for the summer of 1979 when I wanted to be Kermit the frog. I remember when I was five, my uncle Derek bought me a police pedal car. There wasn't a minute of the day I spent out of that car. I went round - arresting kids much bigger than me. I got beaten up a lot, but it didn't stop me."
Det känns lite som Magnolia, men det är ett långskott utan like.
Ingen som knäckt det ännu? Måste jag ge ledtrådar?
Jag som trodde alla skulle vänta på mig nu. Nåja ni får tills imorgon bitti på er.
För ingen har rätt ännu.
Wooohooo! Rätt. Din tur lasselu.