Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Laddarlampan slockade plöstligt för att sedan börja lysa igen...?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mitt under laddning slockande helt plötsligt den lilla laddarlampan vid magsafekontakten. Då drog jag ur sladden en gång sen sen lyste den grönt en gång sen slockande lampan sen en gång till drog jag ur sladden sedan var den grön i början för att sedan gå över till orange för laddning. Detta har endast hänt en gång. Något man ska uppmärksamma eller bara en bagatell som att man kan få blåskärm i windows??

Om något skulle vara galet är det i sådana fall laddaren eller batteriet som brukar vara galet?

Tacksam för svar!

Det låter som ett glapp av något slag. Det är inte batteriet i alla fall, troligtvis laddaren som är trasig/glapp. I värsta fall är det datorn som har problem.
Låna en laddare av en kompis eller i en Mac-butik och prova ifall det blir någon skillnad.

Jag har samma "problem". Det verkar som att smuts samlas på kontakten eller något. Testa rengör den (och rengör även kontakten i datorn). Det är inget farligt problem, har läst om flera med samma. Dessutom laddar datorn även om lampan inte lyser. Om man nu vill att den ska lysa så brukar det räcka med att ta ut den och sätta i den igen. Eller rengöra.

Ursprungligen av Harri Habitat:

Jag har samma "problem". Det verkar som att smuts samlas på kontakten eller något. Testa rengör den (och rengör även kontakten i datorn). Det är inget farligt problem, har läst om flera med samma. Dessutom laddar datorn även om lampan inte lyser. Om man nu vill att den ska lysa så brukar det räcka med att ta ut den och sätta i den igen. Eller rengöra.

Okej låter bra har nu rengjort den. Samt att dett har endast hänt en gång så det är kanske inte så mycket att tjafsa om heller mer om det blir ett stort problem i framöver osv. Men är det i sådana laddaren det är fel på ?

Kanske inte behöver ringa apple om detta nu känns det som.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-07-01 21:22

Nja, det där är väl en gammal grej: överspänningsskyddet i laddaren har löst ut. Just nu hittar jag inte dokumentet hos Apple Support som beskriver det hela.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-07-03 14:58

Det där händer mig då och då. Tidigare har laddaren lagt av helt, men då var det alltså fel på laddaren - fick en ny på garantin. Med nya laddaren så fungerar det bra - förutom att jag måste ta ur och sätta i den nån gång ibland, så fungerar det fint ingen.. Inbillar mig också att det hjälper att rengöra den.

1
Bevaka tråden