Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljusstyrkan stängs av oprovocerat fram och tillbaka vad göra?...

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Kom hem idag efter en 2 veckors lång och solig semester. Väl hemma sätter jag på min MacBook och allt funkar som det ska. Datorn har inte varit på i 2 veckor. Inne i operativsystemet så helt plötsligt stängs släcks hela ljusstyrkan så att man bara ser konturerna i bakgrunden. Jag hade inte gjort något själv eller så utan det hände helt oprovocerat. Sedan provade jag upp och ner med ljusstyrkan men ingen skillnad. Startade om datorn samma problem igen sen efter några minuter så funkade allt igen. Sen låter jag datorn vara på ett tag när jag sedan kommer tillbaka och problemet uppstår igen. Datorn installerar airport uppdateringen och en security update automatiskt i programuppdateraren. Nu har det inte blivit något problem med ljusstyrkkan *peppar peppar*.
Kan datorn har varit kall för länge? datorn varit avstängd länge? Detta har aldrig hänt förr.

Vill gärna ha hjälp och om jag verkligen måste lämna in den eller inte... Eller om detta är bara något som kan hända liknande en blåskärm eller liknande??

Tacksam för svar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-02 23:26

En kompis hade ett liknande problem i en Powerbook som avhjälptes genom att resetta PMU.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303319-sv

1
Bevaka tråden