Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Viasat On Demand - Fungerar ej på Mac!?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-08-06 23:05

Viasat kör en jättefin reklam på TV där man kan få TV, On Demand, rakt in i "datorn". Bilder på en MacBook Pro viasas.

Men inte sjutton fungerar det för det! Suck! Nu har jag skrivit ett litet klagobrev bara för att få gnälla lite, trots att jag vet hela historien om varför det inte fungerar
Häng på ni också! ondemandsupport@viasat.se

http://viasat.se/cm/2.10/2.802/1.14435

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-08-06 23:10

Här är en bild från kampanjen:

Som det brukas säga. Falsk marknasföring.
.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-08-06 23:52
Ursprungligen av theoo:

Men inte sjutton fungerar det för det! Suck! Nu har jag skrivit ett litet klagobrev bara för att få gnälla lite, trots att jag vet hela historien om varför det inte fungerar
Häng på ni också! ondemandsupport@viasat.se

Vad gör man inte för att tömma batteriet på sin laptop... Klart dom har fått ett brev!

Det kan nog inte kallas för falsk marknadsföring, då det är ett välkänt faktum att windows går att köra på MacBook Pro. Vad jag vet, visas inte OSX någonstans i reklamen. Så dom har nog sitt på det torra.

Däremot vore det ju trevligt om dom kunde utveckla tjänsten så den fungerade under OSX också. Så maila på om att ni vill se en OSX-kompatibel tjänst.

Ursprungligen av don_Martin:

Det kan nog inte kallas för falsk marknadsföring, då det är ett välkänt faktum att windows går att köra på MacBook Pro. Vad jag vet, visas inte OSX någonstans i reklamen. Så dom har nog sitt på det torra.

Det har du sant i..
Tänkte inte så långt.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-08-14 17:13
Ursprungligen av don_Martin:

Det kan nog inte kallas för falsk marknadsföring, då det är ett välkänt faktum att windows går att köra på MacBook Pro. Vad jag vet, visas inte OSX någonstans i reklamen. Så dom har nog sitt på det torra.

Både på webben och i TV ser man att:

  • det är en dator från Apple (och inte från Microsoft...)

Nåväl, båda kan man dopa genom att:

From:   [email protected]
Subject: RE: Problem med ondemand
Date: tisdag 14 aug 2007 16.10.49 GMT+02:00
To:   <[email protected]>
Hej

Tjänsten kräver att du installerar Windows och sedan Internet Explorer på din Mac. Gör du det ska du inte ha några problem med att komma in.

Mvh
Tommy
Viasat

Ahhh, var det bara det som krävdes - att dom inte sa det lite tidigare...

men jag håller inte faktiskt inte med om att en sak som förknippas starkt med Apple: MacBook Pro helt plötsligt skulle vara synonymt med Microsoft & Windows et al. Näe, jag tror inte det.

Senast redigerat 2007-08-14 17:44

Knappt något företag som har stöd för annat än Windows när det är Video on Demand. Orsaken till detta borde hamna hos Windows DRM som ofta verkar vara säkerhetslösningen mot kopiering.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-08-07 11:48

Visst! Det går att köra XP på en Mac, men jag blir lik förbenat arg som en gammal gubbe

De vill verkligen inte sälja filmer on demand via nätet.

SilverLight funkar inte i Safari

Jag väcker i liv en gammal tråd, för att inte ta plats i onödan …

Är det någon som vet varför Safari inte visar Viasat OnDemand utbud på Mac?
Enligt hemsidans koll var allting fit for fight, men det gick inte.
Jag fick använda Firefox för att kunna se Formel1 på Viasat OnDemand i söndags.

Bilden var inte mycket att hurra för. Om det är så dålig alltid, ser jag ingen större vits med att se film på Mac genom Viasat OnDemand.

Din dator uppfyller våra systemkrav
Your configuration

Operativsystem
Apple Mac

Mediaspelare
SilverLight

Webbläsare
Safari 4.0.4

Javascript
Aktiverat

Cookies
Aktiverat

Fungerar för mig i Safari, både på 10.5 och 10.6, kollade på Champions League förra veckan och F1 i söndags... Dock ingen jättebra kvalitet på bilden men har långsam ADSL-anslutning så vet inte om det kan påverka.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2010-04-05 21:04

Fungerar för mig också, kör 10.6.3 och safari 4.05. Har 100/100 lina och det var helt ok bild tycker jag.

Webbläsaridentifiering

Kommer fram till "testet" av om man kan se.
Då meddelas att Firefox resp. Opera har, inte den version jag har, en tidigare version av browser??
Min 10.10 Opera identifieras som 9.8 eller något sådant?
Hur ändrar man så att de avläser den version jag har installerat?

1
Bevaka tråden