Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radera alla loggar?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det något enkelt sätt att radera alla loggar som OS X samlar på sig?

Helst något som inte innebär att man måste gå in i individuella loggar och radera?

Jag använder mig av Mainmenu, för att radera loggar och övriga underhålls script i OS X.

Varför vill man göra det?

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Varför vill man göra det?

Det kan jag också undra över.

Jag slängde iväg frågan under ett telefonsamtal med en bekant, som nyligen har köpt en Mac. Det är hans första nya dator sedan Apple började med färgskärmar. Allting är väldigt nytt för honom, och han har en del paranoida tendenser. Bland annat har han tagit för vana att återställa Safari och radera alla "Senaste objekt" i menyer.

Jag gav honom rådet att köpa Mac i stället för PC med tanke på hans oroliga läggning. Han vill ha allt under kontroll. Trots att han bor för sig själv, vill han gärna radera allting som hänt på datorn.

Det är nog klart att han inte har några rationella skäl att radera sina loggar, men jag vill gärna assistera honom om han vill radera. Nu har jag tagit på mig rollen som den allvetande supporten, vilket är rätt intressant. Man ser OS X som på nytt igen.

Man vet ju aldrig när SÄPO eller SSG bryter sig in i lägenheten

1
Bevaka tråden