- Marco
- Medlem ●
- Munkedal
Var det någon som tog bort mitt inlägg? Dvs mitt tips till folk som stördes av reklam. Om det uppfattades som uppvigling ber jag om ursäkt och kan meddela att jag inte använder det själv då jag inte störs av reklam så mycket på 99.se
Var det någon som tog bort mitt inlägg? Dvs mitt tips till folk som stördes av reklam. Om det uppfattades som uppvigling ber jag om ursäkt och kan meddela att jag inte använder det själv då jag inte störs av reklam så mycket på 99.se
Mitt med, här ska man helst inte ha olika åsikter...
Aha, Microsoft!
Inte en jättedålig gissning
Tror jag personligen tycker sämre om hur vissa moderatorer hanterar radering av inlägg utan förklaring är värre än bannerserna....
Fattar att ni vill ha in pengar, men inte att ni tar på er en uppgift som ni sen sköter hur klumpigt som hellst... Jävla sandlådenivå...
Ta och lär er av hur 99musik-moderatorerna hanterar samma grej på ett proffsigt sätt....
Skärpning!!
Tror jag personligen tycker sämre om hur vissa moderatorer hanterar radering av inlägg utan förklaring är värre än bannerserna....
Fattar att ni vill ha in pengar, men inte att ni tar på er en uppgift som ni sen sköter hur klumpigt som hellst... Jävla sandlådenivå...
Ta och lär er av hur 99musik-moderatorerna hanterar samma grej på ett proffsigt sätt....
Skärpning!!
Jag ska vara tydligare med varningar nästa gång - tar åt mig av din skärpning. Tack för att du är så trevlig
Jag respekterar att de har en annan åsikt och förstår att de får in pengar till siten på reklamen men blir grymt irriterad när mitt inlägg censureras rakt av.
DVS: Allt jag säger är viktigt och gagnar mänskligheten och ska därför inte censureras:cool:
Jag respekterar att de har en annan åsikt och förstår att de får in pengar till siten på reklamen men blir grymt irriterad när mitt inlägg censureras rakt av.
DVS: Allt jag säger är viktigt och gagnar mänskligheten och ska därför inte censureras:cool:
Diskussioner om Adblockers har varit otillåtet sedan urminnes tider - nästa gång kan jag skicka en tydligare notis om det. Det var jag som tog bort inläggen.
http://www.99.se/feedback/57998-diskussion-om-adblockers.html
Diskussioner om Adblockers har varit otillåtet sedan urminnes tider - nästa gång kan jag skicka en tydligare notis om det. Det var jag som tog bort inläggen.
Problemet i mina ögon är att reklam mitt i trådarna är sånt som får folk att använda adblockers (speciellt om det ska vara den storleken) och ger ett dåligt intryck. Och om det är totalförbud att ens nämna ordet tror jag ni missar viktig feedback från användarna.
Men jag förstår att det är en svår balans mellan att få in pengar (jag antar att det är betydligt bättre klickande på annonser mitt i sidan) och vad användarna tolererar.
...Och om det är totalförbud att ens nämna ordet tror jag ni missar viktig feedback från användarna.
Men jag förstår att det är en svår balans mellan att få in pengar (jag antar att det är betydligt bättre klickande på annonser mitt i sidan) och vad användarna tolererar.
Ja du förstår säkert balansen i detta. I en idealisk värld skulle allt vara gratis och vi skulle inte behöva ha någon form av intäkter - men så känns det inte riktigt när jag betalar fakturorna.
Annonserna i forumdelen ger cirka 600% bättre klick-ratio och det var det som annonsören ville nå och betalar för. Intäkterna går rätt tillbaka in i 99.se som vanligt så det kommer bli förbättringar under hösten kan jag lova.
Tävlingen är uppe nu - sex iPhone 8GB ska hitta nya ägare!
http://www.99.se/macnyheter/224006-taevling-iphone-8gb-priser-i-office-2008-taevling.html
Vi har alltid försöka hålla nere annonsnivåerna och ni har aldrig sett pop-ups och shit som på Aftonbladet, IDG osv. Skicka ett SMS för 30kr och annonserna är borta, jag har försökt göra det så fair som möjligt.
Tror inte ni menar att vi ska sluta lägga pengar på sajten - det är bara frågan om att hitta balans i det hela.
Ingen mening att grina om sånt här, känns jättesurt att få skit för ungefär allt vi gör från något håll. Hoppas på sex glada iPhone vinnare iallafall
99-teamet som ställer upp frivilligt att driva detta trevliga forum behöver stödintäkter. Och reklam sker i väldigt kontrollerade former. Och att man som supportmedlem kan slippa dem för en ringa summa, är ju supernajs! Utveckling kostar, liksom underhåll. Jag tycker reklam är helt ok och befogat.
Jag förstår mycket vä att man behöver vissa intäkter för att kunna driva 99.se. Men, för mig är reklam i själva trådarna väldigt irriterande, alltför irriterande för att jag ska tycka att det är värt att fortsätta besöka forum om det inte går att undvika. I praktiken kommer jag förstås att köra med ad-blocker, och sluta besöka när jag inte kan använda det (t.ex. från jobbet).
Det är möjligt att jag överreagerar, men nå, ville ändå förmedla hur jag upplever detta.
Men, för mig är reklam i själva trådarna väldigt irriterande, alltför irriterande för att jag ska tycka att det är värt att fortsätta besöka forum om det inte går att undvika.
Jag och många andra förstår irretationen. Med ett stödbidrag på 30 kr via sms blir man supportermedlem och slipper all reklam på forumet.
Det är möjligt att jag överreagerar, men nå, ville ändå förmedla hur jag upplever detta.
Nej, du överreagerar absolut inte. Full förståeligt. Och givetvis ska man förmedla sin åsikt.
Vänligen ta bort office bannern för oss som är betalande medlemmar...
Jag betalar ju för ett reklamfritt 99.se eller hur?!
Den visas inte för supportrar. Du var supporter fram till 12:e augusti.
/M