Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Chlonk"-ljud vid låtbyte på "blanda spår"

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som har samma fenomen? När jag har iPoden på "Blanda spår" så hör ett tydligt "chlonk" vid spårbyte. Det hörs bara när jag har Griffin iTrip inkopplad och lyssnar över bilstereon. Hörs alltså inte när jag lyssnar via öronpluggarna, och hörs inte på iTunes på Macbooken.

• Medlem
  • Torsby
  • 2007-09-10 18:03

Jag har märkt att jag får liknande ljud när jag använder iTrip i bilen och råkar stöta till iPoden, ett ihåligt, dovt ljud. Har du din iPod på ett hårt underlag?

Ganska långsökt gissning: det skulle teoretiskt kunna vara hårddisken som skakar till när läsarmen hoppar till nästa låt och det fortplantar sig i iTripen. (Jag sa ju att det var långsökt! )

Ursprungligen av Spyder:

Jag har märkt att jag får liknande ljud när jag använder iTrip i bilen och råkar stöta till iPoden, ett ihåligt, dovt ljud. Har du din iPod på ett hårt underlag?

Ganska långsökt gissning: det skulle teoretiskt kunna vara hårddisken som skakar till när läsarmen hoppar till nästa låt och det fortplantar sig i iTripen. (Jag sa ju att det var långsökt! )

Ljudet finns oavsett hur jag har iPoden placerad: i mjuk ficka i solskyddet, i "askkoppen", eller i handskfack. Men du har kanske rätt ändå i var orsaken kan finnas.

Det är nog just armen till hårddisken som förflyttar sig och skapar vibrationer, dessa fortplantar sig lättare genom hårda ytor och hörs då bättre.

p.s. min låter en del också, men då utan iTrip, och den har fungerat felfritt i över ett år.

1
Bevaka tråden