Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för USA-import av iPhones

Tråden skapades och har fått 1177 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-12 09:48

Hjälp! Jag får panik och skulle behöva lite experthjälp från er andra här på forumet. På onsdag nästa vecka åker jag till New York och frågan är om jag ska köpa en iPhone där eller vänta tills den kommer hit?

Har pendlat från att "Självklart ska jag köpa den, särskilt nu efter prissänkningen" till "Nej håll ut, snart kommer den hit med 3G och allt".

Har varit ute läst på om iUnlock och allt som krävs för att låsa upp den. Verkar lite bökigt, men det ska väl gå bra. Frågan är bara om man står där sen efter årsskiftet och är lite missnöjd för att man inte orkade vänta på den "riktiga" versionen med svensk tangentbord och förhoppningsvis 3g? Och sen är det där med uppdateringarna också ifall man har moddat sin telefon, känns grymt osäkert. Eller?

Och visst är det en konferens på G i Paris snart? Den 28:e eller när var det? Då har jag åkt hem från USA, annars hade jag tänkt vänta och se vad för nyheter de släpper på då.

Tacksam för era åsikter!

/ j

Ursprungligen av wig80:

Och visst är det en konferens på G i Paris snart? Den 28:e eller när var det?

25-29 september

http://www.apple-expo.com/

Svår sits faktiskt, jag vet inte vad jag skulle rekommendera. Å ena sidan finns ryktena om 3G-telefon med mer minne (men jag vet inte hur säkra dom ryktena är) å andra sidan finns det ju stor risk att iPhone för Sverige dröjer till nästa år. En förhoppning är att vi vet mer efter Paris-mässan.

Är du i USA den 28:e kan du annars köpa en iPod touch på releasedagen om Apple håller vad de lovar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-12 12:01

Nej, tyvärr. Åker hem den 26:e, så det känns lite surt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-12 12:14

Själv kommer jag vänta tills iPhone släpps i Sverige... känns klart säkrare på det viset med tangentbord, ordlista osv osv osv.

  • Medlem
  • 2007-09-12 13:24

ingen som ska till usa och kanske kan köpa med sig en extra riktigt sugen

Tråden för USA import av iPhones

Ursprungligen av RockyMontana:

Sherrifen:
Du har inte funderat på att köpa ett gäng och sälja här på 99an?

Jag köper så många som Visakortet och väskan tillåter tror jag O:-)

Ursprungligen av Björnström:

Jag köper så många som Visakortet och väskan tillåter tror jag O:-)

Vad behöver man göra för att få ta del av dem då?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-09-12 17:04

Tråden för USA import av iPhones

Som topic lyder; då jag inte har chansen att dra över till USA just nu, undrar jag om det finns någon vänlig själ som besöker USA om någon/några veckor och kan köpa med en Iphone hem till Sverige? Givetvis betalar jag samtliga extrakostnader, och jag betalar även en slant till den som gör detta, som tack för besväret.

Finns säkert en hel del andra i detta forum som söker något liknande, jag är nämligen inte så sugen på att betala 7000 kr för en Iphone. En resa dit över en dag, och själva Iphonen går ju nästan på 7000 kr.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-12 17:14

Jag kommer till Sthlm från staterna den 27/9. Kan ta hem ett par iPhone, om någon är intresserad. Abonemang eller upplåsning får ni fixa själv, dock.

mvh / Erik

Ursprungligen av alamode:

Jag kommer till Sthlm från staterna den 27/9. Kan ta hem ett par iPhone, om någon är intresserad. Abonemang eller upplåsning får ni fixa själv, dock.

mvh / Erik

Man är ju helt klart intresserad. Vad vill du ha för att ta hem en?

/Ville

Senast redigerat 2007-09-14 15:36
  • Medlem
  • Alvesta
  • 2007-09-12 17:31
Ursprungligen av Björnström:

Perfekt timing - åker ju till New York i övermorgon

Om man frågar snällt, du köpa med en 8 GB till mig? Vad ska du ha för att släpa den tillbaka till sverige?

PM:a gärna om du har möjlighet att ta med en tillbaka, men jag antar att du redan fått en hel drös med förfrågningar

  • Medlem
  • 2007-09-12 17:47

Säljer iphone för max 4000 kr

Hej

Jag kommer att få iphone nästa vecka hem, Tänkte fråga om någon är intresserad utav köpa den för max 4000 kr, priset beror på frakten via dhl. vet inte om det kostar mer. Annars kan ni även få den för 3500 kr (beror på frakten).

Om någon här vet om det fungerar med 3 i iphone,, alltså inte 3g utan bara ringa och sms m..m
så är jag tacksam för svar

mvh
Odaj

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-09-12 17:51

jepp, jag är grymt intresserad. Se PM!

Ursprungligen av odaj:

Jag kommer att få iphone nästa vecka hem, Tänkte fråga om någon är intresserad utav köpa den för max 4000 kr, priset beror på frakten via dhl. vet inte om det kostar mer. Annars kan ni även få den för 3500 kr (beror på frakten).

Du lär bli populär på det här forumet

3 lär inte fungera då de inte har tillgång till GSM-nätet.

Senast redigerat 2007-09-12 18:50
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-12 18:14

Framförallt så skiljer sig 3G SIM-kort från 2G SIM-kort rent fysiskt.

Ursprungligen av zeppo:

Framförallt så skiljer sig 3G SIM-kort från 2G SIM-kort rent fysiskt.

Eh va?

Jag har ett 3g-kort och ett gammalt vodafone-kort framför mig, den enda skillnaden är trycket på baksidan...

Jag har redan fått minst 20 förfrågningar på iPhones under dagen. Jag gör helt enkelt så att jag köper så många som går att få tag i och så lägger jag ut en blänkare här på 99.se nästa vecka.

Med andra ord - ingen mening att maila, msn:a eller pm:a till mig innan jag ens köpt telefonerna

Ursprungligen av Björnström:

Jag har redan fått minst 20 förfrågningar på iPhones under dagen. Jag gör helt enkelt så att jag köper så många som går att få tag i och så lägger jag ut en blänkare här på 99.se nästa vecka.

Med andra ord - ingen mening att maila, msn:a eller pm:a till mig innan jag ens köpt telefonerna

Eller så samlar du in cashen i förväg (och drar till Karribien istället - haha).

Ursprungligen av RockyMontana:

Eller så samlar du in cashen i förväg (och drar till Karribien istället - haha).

Det skulle vara jättepopulärt

Jag har intalat mig själv att sitta lungt o vänta o se vad som kommer i höst/vinter.
Men nu blir jag barnsligt sugen

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-09-12 19:48

Vad hette sajten som gjorde att man kunde köpa prylar inom USA och sen skickar de sakerna vartsomhelst i världen? Fanns en länk i forumet tidigare men hittar den inte...

Ursprungligen av Jetwash:

Vad hette sajten som gjorde att man kunde köpa prylar inom USA och sen skickar de sakerna vartsomhelst i världen? Fanns en länk i forumet tidigare men hittar den inte...

International Orders? Kan bara säga gott om dem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-12 23:29
Ursprungligen av ztaafen:

International Orders? Kan bara säga gott om dem.

Jag antar att dom inte "går med på" att märka försändelsen som gåva... eller? Och om de inte gör det så riskerar man tullavgifter?

Hur funkar det egentligen, jag har för mig att värdet på försändelsens innehåll ska anges - stämmer det? Och anger isf International Orders det korrekta värdet eller lägre så att man på så sätt slipper tulavgl?

Glöm det - företagare i USA är generellt livrädda för IRS ( Internal Revenue Service ), en myndighet som är en kombination av delar av Finansinspektionen, Ekobrottsmyndigheten, Skatteverket, Tullverket och Polisen. De tar alltid i med hårdhandskarna och inget företag med självbevarelsedrift, väljer att bryta mot exportbestämmelserna, bara för att vara "hyggliga".

Jag är i Miami från 29/9till 15/10 på semester, jag väntar själv till apple expo för att se om det händer nått "nytt" annars så skall jag själv köpa en iphone, tyvärr har jag inte pengar att lägga ut för andra, men är folk intresserade så är det bara att skicka ett PM så kan vi komma överens om något. jag skulle själv kunna låsa upp den för en liten kostnad om ni inte orkar det själva osv..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-31 23:25
Ursprungligen av Nirre:

Jag antar att dom inte "går med på" att märka försändelsen som gåva... eller? Och om de inte gör det så riskerar man tullavgifter?

Hur funkar det egentligen, jag har för mig att värdet på försändelsens innehåll ska anges - stämmer det? Och anger isf International Orders det korrekta värdet eller lägre så att man på så sätt slipper tulavgl?

Jag beställde från International Orders och fick det med ett bud 2 dagar senare där det står value $99 på paktet för att slippa moms och tullavgifter.

Mao det fungerar kanon bra.

Ursprungligen av aceone:

Jag beställde från International Orders och fick det med ett bud 2 dagar senare där det står value $99 på paktet för att slippa moms och tullavgifter.

Mao det fungerar kanon bra.

Vad blev totalkostnaden för dig?

Har hört att det ska vara ett mycket seriöst och pålitligt företag...

Om någon som ska till USA snarast skulle vilja köpa en Iphone till mig så hade jag varit oerhört tacksam! Bara skicka ett PM tll mig så kommer vi överrens om nått!
Tack!

/Eddie

Bevaka tråden