Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nivåjustering på separata regions?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Någon som vet om/hur man kan sänka/höja volymen/nivån på varje region för sig i Logic Pro 7?

Exempelvis som i Pro Tools och Cubase, ta tag i toppmitt av en region och höja/sänka.

Mvh
Micke

Är det så svårt alltså.. tungt..

Automatisering?

Om du använder hyperdraw (view>hyperdraw>volume) får du ett fint "streck" du kan dra upp och ner, det är det närmaste jag kan komma på om du vill ha det som i Cubase. Fast detta styr regeln alltså, så har du vanlig trackbased automation också krockar det lite. Men det funkar rätt så nice faktiskt.

Njaa helst vill jag justera nivån på själva regionen. Automationen vill jag kunna utnyttja i senare skeden.

Men borde det inte finnas något sätt att göra detta på utan automation? Varför har Logic inte nån så simpel grej som en punkt i mitten där man kan dra upp/ner nivån?

Naa, inte gilla..

Men jag kan säkert lära mig tycka om det Tack!

Det saknar jag också från Cubasetiden.

Skulle vilja kunna göra nivåjusteringarna för att hjälpa en eventuell kompressor, klippa upp grejjer och sänka påfrestande attacker och dylikt. Men det kan ju inte fungera i hyperdraw efter som det styr regeln?

Du kan väl peta in en gainplugg innan kompressorn och automatisera den? Kräver visserligen automatisering, men gör det du vill.

jo, det funkar ju faktiskt., men varför finns inte ett bättre sätt i Logic, känns så självklart typ..

Jag får hoppas att det kommer nåt sånt i Logic 8 !

Tack false!

dubbelklicka på regionen så får du ju upp edit fönstret. då kan du tex köra normalize för att få upp lyman.

1
Bevaka tråden