Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone vinner stort enligt oberoende tester

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hittade denna nyheten:
http://www.idg.se/2.1085/1.122179

"Det har skrivits spaltkilometer om alla funktioner som saknas i iPhone. Men trots allt verkar de flesta som har en väldigt nöjda.

En anledning till att många gillar iPhone är att den sägs vara enkel att använda. Men stämmer verkligen den uppgiften?

Amerikanska PC-tidningen Computerworld bestämde sig för att låta den oberoende konsultfirman Perceptive Sciences i Texas genomföra ett test mellan iPhone och dess närmaste konkurrenter: HTC Touch och Nokia N95. (LG vägrade att delta i testet med sin Prada-mobil)."

Originalartikeln kan hittas här:
http://www.computerworld.com/action/article.do?command=viewArticleBasic&articleId=9037858&pageNumber=1

Intressant att se hur bra iPhone funkar egentligen, bara såsom om man har dålig syn så är ju den skarpa och stora skärmen perfekt.

Nokia N95 förlorar stort på nästan alla punkter, komplicerad, för många knappar.

Att LG inte ens ställer upp säger ju ganska mycket om LG kan jag tycka.
Sen tycker jag förvisso att det är ett skitföretag som inte lyckas göra speciellt mycket rätt förutom deras snyggt designade kylskåp

Ursprungligen av RockyMontana:

Att LG inte ens ställer upp säger ju ganska mycket om LG kan jag tycka.
Sen tycker jag förvisso att det är ett skitföretag som inte lyckas göra speciellt mycket rätt förutom deras snyggt designade kylskåp

LG:s kylskåp må se snygga ut på håll, men detaljerna pajjar allt. Samma med deras svarta tvättmaskin, ser bra ut i reklamen men rätt så plastig i verkligheten. är ju ingen Miele precis...

Nog om det; kul att någon uppnärksammar användarvänlighet och inte bara antal funktioner.

Kan bara hålla med föregående inlägg. Användarvänlighet FTW
(Även starkaste argumentet för Mac vs Win för min del)

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-09-22 15:04

Besynnerlig journalistik...där man frågar tillverkare om lov och där dom kan neka till att "ställa upp"!?
En sann redaktion gör vilka tester dom vill på vilka produkter dom vill. Inte f'n frågar man om lov. Detta är ju pinsamt.
Om det handlar om att dom inte fick en testlur gratis - och därför lät dom komma undan istället för att köpa en - så är det ännu värre.

Ursprungligen av mjg:

Besynnerlig journalistik...där man frågar tillverkare om lov och där dom kan neka till att "ställa upp"!?
En sann redaktion gör vilka tester dom vill på vilka produkter dom vill. Inte f'n frågar man om lov. Detta är ju pinsamt.
Om det handlar om att dom inte fick en testlur gratis - och därför lät dom komma undan istället för att köpa en - så är det ännu värre.

Enligt vad jag tycker känns det mycket smartare att fråga först, än att strunta i det och istället få en stämning på några hundra tusen...;)

Ursprungligen av mjg:

Hör väl till god testsed att man inte köper det man recenserar. Har man investerat i det man recenserar kan man inte ge en objektiv bild, därför är recensenter beroende av att företagen ger dem recensionsexemplar.

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-09-22 16:16
Ursprungligen av Leftrustle:

Hör väl till god testsed att man inte köper det man recenserar. Har man investerat i det man recenserar kan man inte ge en objektiv bild, därför är recensenter beroende av att företagen ger dem recensionsexemplar.

Men det är ju absurt. Då skulle ju producenter bestämma om media ska få syna deras produkter! Så fungerar inte den fria världen (kanske Nordkorea, etc).

Nej, gratis testexemplar är en ekonomisk fråga för redaktionerna (tänk t.ex. bilar). Varje dag testas tusentals produkter över hela världen av media och myndigheter - utan att producenterna är tillfrågade.

Vilken värld lever du i? Sovjet?

En stämning?
på vilket sätt skulle de kunna stämma några som gör ett test av en telefon?
Inte ens staterna är så korkade...

Ursprungligen av RockyMontana:

En stämning?
på vilket sätt skulle de kunna stämma några som gör ett test av en telefon?
Inte ens staterna är så korkade...

De hittar alltid på nått, kan man stämma McDonalds för att man brände sig på en saltgurka i en hamburgare så ska man nog kunna stämma någon för det här också. Förlåt för att detta var mycket OT.

Det tror jag knappast. Och den där saltgurkan var i själva verket kaffe
Hursomhelst.
Inte ens i USA kan man väl stämma någon för att man gör ett test utav någon av företagets produkter. Det är helt befängt, t om för USA.

i övrigt håller jag med mjg

• Medlem
  • Umeå
  • 2007-09-22 16:01

Jag är inte förvånad över att iPhone vinner.
Det som är förvånande är att konkurrenterna inte är i närheten av apples lur.
Det måste finnas hundra mediamobiler på marknaden men jag gissar att ingen är i närheten av ett lika bra gränssnitt. Min SE W810i är en så kallad musikmobil men är hopplös när det gäller att spela musik enkelt och snyggt.
Redan nu får jag känslan att det trots apples försök till programstrypningar finns fler användbara applikationer till iPhone än till konkurrenternas smart-phones.

Vi har således samma situation som i den vanliga Mac vs. Pc konflikten fast nu är det iPhone mot resten. Eftersom det verkar vara samma killar som skriver pc-program som gör svåranvända mobiler kommer nog iPhone inte ha några andra motståndare än sig själv i konkurrensen. Det är kvalitet och pris som kommer att avgöra iPhones utbredning.

1
Bevaka tråden