Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

My first hands-on-experience

Tråden skapades och har fått 52 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hej,

Fick klämma för första gången på en 16GB iPod Touch igår, vilken upplevelse. Själv har jag en 8GB 2nd gen. Nano och det går inte ens att jämföra. Skärmen på Touch är grym , jämför med min Nokia E61 som skall ha en erkännt bra skärm. Testade att surfa lite på Aftonbladet och det funkade riktigt smidigt, klart bättre än på min E61. You tube programmet funkade och också bra, kanske lite långsammt. Testade detta klippet,http://www.youtube.com/watch?v=VEL5ABddZ0k och den uppfattade kvaliteten på bilden var minst lika bra som på min PB 12". Det jag inte har testat än är ljudkvalitet, kanske får tillfälle idag.

Har ni några frågor, så ställ dem, så skall jag försöka svara.

Den väcker ett grymt ha begär...

/J

jag ska få kolla på en 16gb idag

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-02 16:26
Ursprungligen av margell:

Har ni några frågor, så ställ dem, så skall jag försöka svara.

Den väcker ett grymt ha begär...

Var kan jag köpa den… Idag…!?

- Torkel

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-10-02 17:01

jag köpte min förra veckan av en kille i stan, kolla på blocket

Ursprungligen av Torkel:

Var kan jag köpa den… Idag…!?

- Torkel

Det var vår styrelseordförande från USA som var på besök och då fick vi leka lite med den.

/J

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-02 21:17

Känns operativsystemet snabbt? Tänker främst på de små albumsbilderna brevid albumen i albumvyn och cowerflow.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-10-03 09:03

Ja, det flyter på väldigt bra

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-03 14:53

Fick min idag med. Det som slog mig var hur tight... kompakt... solid... välbyggd... den känns. Den är tung! Stor impfaktor!

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2007-10-03 16:06

Jag är kär. Bra jobbat Apple!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-03 22:07

Det har aldrig varit så kul att surfa så som på iPod Touch!

Tjofling!:D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-04 15:59

Sjuuuuukt nice! Mindre än jag trodde, grymt skönt flyt i allting!

  • Oregistrerad
  • 2007-10-04 20:56

min dök upp på kontoret idag av en glad TNT gubbe:
Min jobbarkompis blev nästan kär i mig då jag såg ut som en 4:åring på julafton då jag bokstavlingen slet upp paketet (gör man väl alltid?)

Det som slog mig först var den otroligt fina skärmen, pixeltätheten är verkligen grym!! Glaset gör nog sitt också, så man får en fin reflexerande yta. Den är också väldigt snabb (Kunde säkert vara lite snabbare om animationerna rörde sig något snabbare, inget problem bara en observation). Coverflow går dock otroligt snabbt och det känns verkligen att det sitter lite kraft under "huven".

Tyvärr fick jag inte connect med vårt trådlösa nät (även efter att ha skrivit rätt lösenord). Lite osäker på vad som balla ur, har inte orkat sparka igång min wireless hemma men tvingas väl göra det nu för ett test

Minus:
Min nano blev jag rätt irriterad på då den otroligt lätt blir smutsig (fettig?) Skärmen på touch är mycket värre och det ser ut som en 4:åring har kladdat på den i två timmar bara man navigerat runt lite. Dom kunde iaf. bjuda på en fin duk eller nått. Är inte så känslig för sånt men känner att jag nog kan irritera mig på det

Volymkontrollen är otroligt korkad. Visst det är touchskärm och det är inte mycket man kan göra åt det, men att höja sänka volym på min nano var otroligt skönt o smidigt då tummen "alltid" befann sig på ipodden. Itouch håller man inte i handen sådär vilket gör processen lite mer omständig (hoppas volymkontroll kan komma på ett par lurar, det vore guld)

iTunes och iPhone/iTouch verkar inte fungera med 64 bitars windows (se bild). Mycket irriterande. Jag kör både windows och mac och vill ibland synca den under windows men tjii fick jag.

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2007-10-04 21:09
Ursprungligen av studiox:

Dom kunde iaf. bjuda på en fin duk eller nått.

Precis vad dom gör Ligger en svart fin duk i det svarta kartongen i kartongen.

Ursprungligen av studiox:

...
Volymkontrollen är otroligt korkad. Visst det är touchskärm och det är inte mycket man kan göra åt det, men att höja sänka volym på min nano var otroligt skönt o smidigt då tummen "alltid" befann sig på ipodden. Itouch håller man inte i handen sådär vilket gör processen lite mer omständig (hoppas volymkontroll kan komma på ett par lurar, det vore guld)...

Jag har ett par Sennheiser Mx500, inte direkt de bästa lurarna, men man kan reglera volymen på dom. Annars är det väl bara att köpa en fjärrkontroll.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-07 11:48
Ursprungligen av studiox:

Itouch håller man inte i handen sådär vilket gör processen lite mer omständig (hoppas volymkontroll kan komma på ett par lurar, det vore guld)

Fjärrkontroll i hörlurssladden https://www.kaidomain.com/WEBUI/ProductDetail.aspx?TranID=84

  • Oregistrerad
  • 2007-10-07 22:32
Ursprungligen av jezpas:

Nu ska man ju vara snäll o så men va ful den var
Sakar min nano som är så liten och så lätt att justera ljudet på att man inte behöver andra lurar, men man kan väl inte få allt

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-04 23:44

jag fick min imorse. Helt underbar! Det enda jag stör mig på är att den verkligen inte verkar gilla när man skriver på svenska. Engelsk auto correction funkar fint dock. Blev en hel del fel när jag skrev detta nu.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-05 07:18
Ursprungligen av xevve:

jag fick min imorse. Helt underbar! Det enda jag stör mig på är att den verkligen inte verkar gilla när man skriver på svenska. Engelsk auto correction funkar fint dock. Blev en hel del fel när jag skrev detta nu.

Det kan väl bero på att det inte finns någon svensk rättstavning, eller har jag fel?

Nu har jag haft min en dag och känt och klämt på den så mycket jag har hunnit.

Det finns ett par saker som jag saknar på den. Saker som inte går att fixa med en mjukvaruuppdatering är en högtalare och en till programmerbar fysisk knapp för någon önskad funktion som att stänga av ljudet eller wifi.

När jag satt och lyssnade på en spellista samtidigt som jag surfade runt så stängdes musiken av och när jag tog fram spelaren och tryckte play så började den plötsligt med all musik och inte längre min spellista. Tydligen är det en bugg som startar om iPod-delen när safari fyller upp för mycket av minnet.

Sen hade ju synkning via Wifi varit grymt (microsoft klarar ju det tydligen). Komma hem, sätta ipoden i sin docka och låta den uppdateras utan någon sladd till datorn hade varit grymt futuristiskt.

Men det här är en underbar liten maskin. Helt klart den bästa iPoden jag har haft hittills.
Sen jag var tvungen att pensionera min gamla iPod 3G har jag saknat att kunna använda min iPod helt ljudlöst och nu går det igen. Videos ser grymt bra ut och jag har till och med använt mig av det fåniga stället som kom med.

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2007-10-06 10:30

"När jag satt och lyssnade på en spellista samtidigt som jag surfade runt så stängdes musiken av och när jag tog fram spelaren och tryckte play så började den plötsligt med all musik och inte längre min spellista."

Detta råkade jag också ut för en gång. Skummo.
Men när jag synkade Touchen så frågade iTunes om jag ville skicka in diagnosinfo till Apple. Jag antar att det var den "buggen" som rapporterades. Så kanske fix i nästa update?

Mitt intryck annars?
– Apple har gjort det igen!

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2007-10-06 10:33

Med "Apple har gjort det igen" menade jag både att de designat en snygg helt suverän produkt som rockar fett.

Och att det alltid är någon jäkla bug som gäckar oss early adopters...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-06 12:47

En sak som jag har undrat. Kan man premunera pa podcasts genom wifi-store?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-06 13:59

Nej. Bara musik.

Testar bara lite att surfa med den. Skriver detta med touchen uppkopplad i mitt wireless network. Fungerar seriost skitbra

Skriver också detta på touchen. Tar ett litet tag att vänja sig vid tangentbordet. Men då har jag bara haft den två timmar också.

Prövade stoppa in ett avsnitt av Family Guy, gick som på räls.... Bildkvallan är överraskande.
Love it!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-10-08 14:23

Intressant Daniels,

tänkte precis ställa frågan om hur bra det går att surfa på den då jag funderar på att köpa in en för att utöver vanligt användande av ipod kunna ha liggandes i vardagsrummet för lite casual surf när datorn i arbetsrummet är upptagen av respektive

kommer ändå köpa en macbook pro sen men om touchen fungerar bra att surfa på skulle den kunna få vara ett substitut tills det kommer en uppdatering av den bärbara

någon som har eller kan länka till en film där de faktiskt surfar på den utöver apples egna?

Ursprungligen av Gunn:

någon som har eller kan länka till en film där de faktiskt surfar på den utöver apples egna?

http://www.youtube.com/watch?v=ymCMr9OsGYk
eller
http://klantskalle.com/iPod.mov

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-08 19:42

coolt, verkade lagga lite men det kanske bara var uppkopplingen?

Ursprungligen av jezpas:

coolt, verkade lagga lite men det kanske bara var uppkopplingen?

Internetuppkopplingen är 100/100 och det trådlösa är 54 mbit eller någonting... (inte 11mbit).

Touchen som är lite seg på att ladda sidorna (fungerar dock bra men datorn laddar självklart sidorna snabbare)

Bevaka tråden