Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flash player avinstallerar sig

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, sedan ett tag tillbaka har flash strulat för mig.

Varje gång jag startar om datorn måste jag instalera om flash player för att det ska fungera som vanligt i webläsarna. Börjar bli lite trött på det nu och undrar om någon av er har haft samma problem. Eller vet vad jag gör för fel. Måste den instaleras på något visst sätt / viss plats? (som jag ev missat).

De fungerar inte i någon av de webläsare jag använder (Camino, Safari) och det är den senaste versionen av flash.

Jag öppnar dmg filen som vanligt och klickar på "Install flash player 9 OSX"..
Den instaleras och fungerar sedan som den ska tills jag startar om datorn.

// Jonas

Är det ingen som vet något om det? Eller har jag placerat tråden i fel kategori?
God natt...

Lägger Flash några saker på sin egen dmg-fil tro? Kanske att det funkar om du först drar över installeraren till skrivbordet innan installation. Känner vagt igen det där med att att Flash inte "fastnar". men sen löste det sig av sig själv. Det var dock länge sen nu.

Ja, jag hade en period då det fungerade felfritt men nu är det tillbaka på det ej fungerande stadiet. Har testat att lägga det på skrivbordet först men det verkar inte hjälpa.
Känner inte för att avinstalera webläsarna och hålla på att pilla med det.

Kan väl se till att filen instaleras varje gång jag startar datorn, men det är inget kul sätt att lösa det på. Inget annat förslag på vad som kan vara fel?

Hugskott: Logga in som annan användare och se om det funkar att installera då. Välj alternativet "för alla användare på datorn" (om det går att välja) så kanske det "fastnar" även för ordinarie konto?

På den andra användaren jag har på datorn (som knappt används) fungerar flash utan problem.. Och det hjälpte inte att intalera från den och starta om.
Men nu gjorde jag inget spec för att instalera på båda användarna, hur gör man det?

Kom på att det kan ha och göra med QuickTime.. saker som inte fungerar (tex kartan på Smhi:s hemsida) visas med en QT-logga med ett frågetecken över. Bäst att testa lite i instälningarna där..

Efter ca 10 omstarter och diverse ändringar, ominstaltioner och borttagningar av alla möjlig filer fungerade det senaste gången.. Bara att hoppas att det fungerar som det ska nästa gång jag startar om också.

Senast redigerat 2007-10-08 22:04
Ursprungligen av jonas c:

Men nu gjorde jag inget spec för att instalera på båda användarna, hur gör man det?

Vissa program frågar om den skall installera för alla eller bara aktuell användare. I regel installeras ett program för alla utan att fråga. (Om programmet bara är för en användare hamnar det i mappen Program inne i din hemmapp. Annars i den ordinarie programmappen).

1
Bevaka tråden