Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ethernet Mini + Airport Express

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

känner mig lagom förvirrad och har svårt att tänka ut en lösning på mitt problem. Jag har sedan tidigare airport express för att ge mig ett trådlöst nätverk hemma och så köpte jag nu en Lacie Ethernet mini disk för att kunna lagra musik och annat skrymmande. Eftersom ethernet disken behöver kopplas till en routern så kan jag inte koppla den direkt till airport express, då förlorar jag ju poängen med att ha airporten och ethernet disken. Jag kan ju inte heller koppla airporten till routern, då får jag plötsligt två nätverk och man kan inte vara uppkopplad mot två nätverk samtidigt.

Är jag helt ute och cyklar, jag får ingen rätsida på det. Kan jag låta airporten kopplas till direkt till stereon och sända via routern?

Knas...

Bästa hilsen,

Tomas

• Medlem
  • International user
  • 2007-10-09 20:37

Går det inte att stänga av trådlöst i Expressen?

Yes!!

Gör de? Hur gör man det?

• Medlem
  • International user
  • 2007-10-09 20:45

Öppna Airport administratörsverktyg i mappen, Program, verktyg, administratörsverktyg.

Yes!!

Jag börjar närma mig en lösning. Trevligt!
Dock är det så att jag har en airport express + dlink trådlös router,
det verkar inte som airport express accepterar att dlinken är huvuduppkopplingen. Eller?
Måste jag ha en airport basstation för att det ska fungera ihop?

Jajamensan! Nu löste det sig, via airport inställningsprogrammet precis som du sa. Underbart! Tack. Jag hade redan frågat runt om någon ville köpa min airport / ethernet disk... Nu fungerar det som det ska!

Fino!

• Medlem
  • International user
  • 2007-10-09 21:12

Kul.
Återkom om du vill ha mer hjälp. Vi finns här. Allihop!

Yes!!

1
Bevaka tråden