Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Mount" från Toast funkar inte längre... =(

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-10-28 18:38

Någon som får Toast contexmeny (heter så va?) att funka när du vill mounta en .dmg till att framstå som en skiva. Det händer absolut ingenting när jag klickar på det i Leopard.

/Fredrik

• Medlem
  • International user
  • 2007-10-28 18:40

jag kan "mounta" med Toast 8.0.1.

• Medlem
  • 2007-10-28 19:07

jag kan det inte.... =(

/Fredrik

• Medlem
  • International user
  • 2007-10-28 19:11

Men jag kan det.
Den nedre "mountad" via Toast.

• Medlem
  • 2007-10-28 22:23

nej...det fungerar bara inte. gjorde du en REN installation av operativet och programmet? Det gjorde jag. Allt från scratch. Däremot (och jag vet inte om detta har något med det hela att göra - så hittar jag ingen plist av toast eller roxio... Över lag hittar jag väldigt få plist-filer i mitt nya system.

några tips varför det kanske inte fungerar med mountningen...? =P

/Fredrik

Har inte toast en massa "extras" man kan välja vid installation? Program för att göra bildspel/omslag etc. Kanhända följer kontext-göret med där?

Kontextmenyerna i Toast 8 tror jag 1) kräver en speciell ruta ikryssad under installationen, 2) omstart av datorn efteråt.

• Medlem
  • 2007-10-29 06:56

Alla programmen installerade. Körde bara Toast först, men fick också för mig att man behövde allt som ingick. För övrigt så klickade jag i att mounting skulll användas, och har även dubbelkollat i preferences osv.

Men hörrni...var är alla plist-filer? Hittar knappt någon när jag söker. Är detta "övergivet" i Leopard på nåt vis eller?

/Fredrik

• Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-11-01 19:10

Har samma problem...

• Medlem
  • 2007-11-01 20:39

Plist-filerna finns, man får bara väja i söket att de ska synas (i en drop-down list). Undrar bara hur jag ALLTID för dem att synas vid sökningar (på den gamla goda tiger-tiden).

Beträffande Toast...så är det ju löst på annat vis, men det vore ju trevligt om man märkte att det funkade som det skulle liksom... =P

/Fredrik

Har samma problem... Har testat att installera om Toast och starta om, men det blir samma resultat. Kör jag mount it från context-menyn, så händer inget, kör jag mount image från Toast kommer det upp att skivan jag matat in är tom.

Har någon en lösning på detta problem?
Eller finns det något annat listigt sätt att mounta img-filer?

• Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-11-04 23:12

Jag installerade om Toast. Nu funkar det.

Det funkar inte för mej. När jag avinstallerat toast (med appzapper) så finns fortfarande context-menyerna kvar. Kan man ta bort dem manuellt?
Jag uppgraderade Tiger när jag installerade, kanske inte så smart
Tacksam för tips!

1
Bevaka tråden