Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nyinstallation av program i Leopard

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-10-29 22:44

Installerade Leopard igår, upptäckte efter jag installerat Google Earth och VLC att när man startar programmen och inte startat om datorn så varnar Leopard för att filerna kan vara skadliga, man kan sedan trycka upp en liten hjälpsida där man kan läsa mer om skadliga program, virus och trojaner och andra läskigheter. Hur kommer det sig att Apple varnar sina användare för det här? har det varit så i tidigare versioner av Mac OS innan med eller? jag har aldrig stött på det iaf.

Ja även i Tiger kom det en upp en varning första gången man startade ett program man laddat ner.

Det är ett slags skydd mot att något inte ska kunnas laddas och ner sen köras utan att man vill det.

• Medlem
  • Halmstad
  • 2007-10-29 22:57

Okej, konstigt att denna rutan aldrig kommit upp för mig i Tiger.

• Medlem
  • Dals-Ed
  • 2007-10-30 00:00

Jo, den kom upp även i Tiger. Den såg bara lite annorlunda ut.

Jag har inget minne av att det kom upp någon sådan ruta i tiger, alls faktiskt. :S

Det gjorde det, men som en del av nedladdningen. Nu dyker den inte upp när man laddar ner den, men väl när man försöker köra programmet första gången.

1
Bevaka tråden