Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tele2 3G sim kort, funkar det?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-03 13:42

Watsap!

För ca. 3 veckor sen beslutade jag mig för tele2 för mitt barn. För en dag sen fick jag mitt kort. ÄNTLIGEN! Fy fan va dåliga de är på tele2 asså. Men de har ju bra abonnemang.
Iaf, fick mitt kort och det står 3G på det. Jag lägger i det i telefonen, startar den. Snart får jag upp en svart ruta. Det finns ingen text, det finns bara tre knappar: Back, Decline, Accept. Jag bara väljer ett på måfå (testat alla) och efter 5 sek. står det "No service" uppe i vänster hörnet. Jag ringer Tele2 å de säger att kortet inte är registrerat. De sa att allt skulle vara färdigt i tosdags. Det är lördag idag. Iaf, tror ni det är fel på kortet eller på att det inte är registrerat?

Tack

Det står 3G på mitt Comviq-kort också, det fungerar. Jag tror inte att kortet är registrerat än.

Ursprungligen av johannordholm:

Det står 3G på mitt Comviq-kort också, det fungerar. Jag tror inte att kortet är registrerat än.

Jag tror alla kort från Tele2/Comviq är 3G numera. Jag har haft mitt i ca.2 år och kört på vanligt GSM. Skillnaden är att det rymmer mycket mera information. Fungerar i alla fall perfekt på min iPhone.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-03 22:46

Funkar utmärkt med 3G simkort från Tele2, hade en K810i innan iPhonen och har inte haft några problem.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-03 23:33

Vad är problemet då? De har ju STORA problem på tele2 att registrera mitt kort. Har ringt 3 ggr, smma sak varje gång: "Inom 24 h" Fuck that s'ger jag bara.

Har du provat att ta ut simkortet och sätta in det igen? Det fixade mitt problem som du hade.

Vadå Tele2 perfekt?

Jag får inget "kuvert"-sms när någon talat in ett röstmeddelande på min iPhone. Byter jag till Telias simkort funkar det perfekt. Däremot får jag ett relativt meningslöst sms från Tele2s mobilsvar när uppringaren lägger på EFTER att mitt svarsmeddelande startat: Nummer 070-xxxxxxx har ringt, men inte lämnat något meddelande. Tele2 kan inte heller förklara varför detta sms ommer fram. Vid kontakt med Tele2 säger dom: Vi stöder inte iPhone. Och inte har dom Edge heller.....
Det blir nog Telia för mig.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-04 21:38
Ursprungligen av Patrik D:

Har du provat att ta ut simkortet och sätta in det igen? Det fixade mitt problem som du hade.

Hade du precis samma problem som jag? Att du kommer till den där rutan där det inget står, bara de där alternativen? Hade du no service?

Ursprungligen av Oasis:

Hade du precis samma problem som jag? Att du kommer till den där rutan där det inget står, bara de där alternativen? Hade du no service?

Ja, och den skulle aktiveras i lördags (vilket den också gjorde), jag tog ut kortet och stoppade in den igen och då aktiverades den.

Jag tryckte på accept när den svarta rutan kom upp.

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-04 22:03

Oasis: Har du bytat operatör och fått nytt SIM-kort? Eller har du tecknat ett helt nytt abonnemang/kontantkort? Har du låst upp din iPhone för svenska operatörer?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-04 22:11
Ursprungligen av Reisan:

Oasis: Har du bytat operatör och fått nytt SIM-kort? Eller har du tecknat ett helt nytt abonnemang/kontantkort? Har du låst upp din iPhone för svenska operatörer?

Jag hade telia. De tog alla mina pengar. Så jag bytte till tele2. Jag fick nytt 3G smi kort å allt. Min iphone är upplåst ja. Har testat med ett annat cmoviq kort. funkar utmärkt. Blir snart galen. Min telefon funkar inte, har inte gjort så påett bra tag nu. Just nu har jag en JÄVLIGT dyr iPod Touch med kamera. Fy fan va jobbiga de är på tele2 asså. SHIT!

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-04 23:15
Ursprungligen av Oasis:

Jag hade telia. De tog alla mina pengar. Så jag bytte till tele2. Jag fick nytt 3G smi kort å allt. Min iphone är upplåst ja. Har testat med ett annat cmoviq kort. funkar utmärkt. Blir snart galen. Min telefon funkar inte, har inte gjort så påett bra tag nu. Just nu har jag en JÄVLIGT dyr iPod Touch med kamera. Fy fan va jobbiga de är på tele2 asså. SHIT!

Ok, det har varit lite problem med SIM-korten från Tele2. Själv hade jag ett 3G-kort från Tele2 när jag bytte mobil och skaffa mig en iPhone. Mitt 3G-kort funka inte alls. Medan andra som hade ett likadant kort, hade inga problem. Jag var tvungen att skaffa ett vanligt GSM/2G-kort. Och då funka det. Märkligt. Om jag nu skulle prova att byta till ett 3G-kort igen, så hade jag inte blivit förvånad om det hade funkat.

Vad var det för typ av SIM-kort det där andra Comviq du testade och fick det att funka? Var det ett 3G-kort?

Jag har en upplåst (1.0.2) och Tele2 3G-simkort, och allt har funkat perfekt - UTOM just kuvertet/sms-notifierigen. Och det gjorde det utan att jag gjorde nånting. Den har t.o.m. tankat hem Youtube och mail (tills jag började testat Telia-simkortet).
M.a.o. har jag testat att ta ur & sätta i simkortet flera gånger. Nu har jag testat ett Telia kontantkort och då funkar "kuvertet" (Telia har inte Tele2s märkliga notifieringsfunktion med ett meddelande om vilka som ringt, men inte lämnat meddelande, vilken jag gärna slipper). Nackdelen med att ha bytt simkort är att nu funkar förstås inte Youtube och mail ("Cannot connect to Edge" & "You are not subscribed to Edge"), men det löser jag säkert med Telias inställningar.

• Medlem
  • Sigtuna
  • 2007-11-04 22:26

Jag tycker du ska telefonterra de på Tele2 och få de att registrera ditt kort. Om de nu inte gör de så får du säga att du vill säga upp dig för de inte funkar och du vill kunna ringa.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-27 20:39

Jag bytte precis abonnemang till Tele2 Snackis. Fick då ett 3G-kort. Först hade jag inga problem. Men efter några timmar fick jag meddelandet "inget sim" (har inte texten framför mig just nu, men tror att det var just det meddelandet). Startade om telefonen och då fungerade det igen. Sedan efter några timmar hände samma sak igen(!). Efter omstart fungerar allting som det ska. Nu har det hänt 5 gånger...

Är det någon som känner igen detta och vet någon fix? Jag antar att detta problem har med 3G-kortet att göra. Tidigare sim-kort fungerade hur bra som helst, det var GSM/2G - även det från Tele2.

Kan man kanske byta ner sig till ett GSM/2G kort och behålla abonnemanget?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-06 09:25

Jag kan bara tillägga att jag fick ett nytt 3G-kort från Tele2 och det fungerar utan problem. Så förmodligen var det ett glapp på det första kortet. Det nya kortet fungerade utan pierrers lösning.

Jag har också ett 3G-kort hos Tele2 och det fungerar alldeles utmärkt med iPhonen.

• Medlem
  • 2008-01-30 18:10

snabb fråga!

om jag testar mitt simkort i en polares iphone för o se om allt funkar.. och unlockar det med anySim, kommer jag då sedan kunna sätta tebaka mitt kort i min sony/ericsson utan några som helst problem?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-01-31 01:33

Japp, inga problem, det ändras ingen info på själva SIMkortet.

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-06 21:25

har skummat igenom här o kollat om de fanns svar på min fråga här ja tänkte ställa. men hittar inget! så ja frågar o hoppas på att nån kan svara!

nån som vet om ett 3G kort från Tre funkar i en iphone? tänkte mest bara för o ringa. själv 3g internet o allt e ja inte i så behov av!

e så att ja ska få en företagsmobil. o vi kör med tre.. så de känns lite tungt om man ska behöva ge upp sin iphone!

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-06 22:42
Ursprungligen av Hellstrom:

har skummat igenom här o kollat om de fanns svar på min fråga här ja tänkte ställa. men hittar inget! så ja frågar o hoppas på att nån kan svara!

nån som vet om ett 3G kort från Tre funkar i en iphone? tänkte mest bara för o ringa. själv 3g internet o allt e ja inte i så behov av!

e så att ja ska få en företagsmobil. o vi kör med tre.. så de känns lite tungt om man ska behöva ge upp sin iphone!

http://www.99.se/1346604-post32.html

2007-09-12, 16:30

1
Bevaka tråden