Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MAMP - var lägga filerna?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Arvika
  • 2007-11-05 20:03

Tjosan...
Humm det här känns som en dum fråga men...:cool:
Har installerat MAMP och tänkte nu installera Drupal, men var lägger jag den mappen? Använde WAMP på PCn, och då la man ju hemsidan i en mapp och "projektet" kom upp på WAMPs startsida...
Testade att lägga den i "htcdocs" utan framgång, läste nånstans att det skulle ligga i Webbsidor men ingen framgång när jag testade det...

Skumt, för det är just i htdocs (den under MAMP-mappen i /Applications alltså) som det ska ligga. Kör du MAMP samtidigt som du kör den inbyggda webbdelningen?

• Medlem
  • Arvika
  • 2007-11-05 21:10

Ska drupal komma upp som ett projekt på startsidan i MAMP precis som i WAMP när jag lagt det där?
Humm ingen aning...hur ser jag det? Har bara varit switcher i tre veckor =D

Ursprungligen av ledin:

Ska drupal komma upp som ett projekt på startsidan i MAMP precis som i WAMP när jag lagt det där?
Humm ingen aning...hur ser jag det? Har bara varit switcher i tre veckor =D

Om du lagt Drupal i en mapp som heter drupal i htdocs-mappen måste du också i webbläsaren gå till http://localhost:8080/drupal/. Byt ut 8080 mot den port du kör MAMP på. Kör du på port 80 kan du helt ignorera :port.

• Medlem
  • Arvika
  • 2007-11-05 21:44
Ursprungligen av Marcus K:

Om du lagt Drupal i en mapp som heter drupal i htdocs-mappen måste du också i webbläsaren gå till http://localhost:8080/drupal/. Byt ut 8080 mot den port du kör MAMP på. Kör du på port 80 kan du helt ignorera :port.

Fick igång det nu...man får tacka

Du beskriver ganska lite om vad du gör och vad du får för information då det inte gick. Tänk på att MAMP i standardutförande inte använder port 80, utan du måste använda den du ställer in i MAMPs inställningar i webbläsaren för att det ska fungera.

1
Bevaka tråden