Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fråga om handskar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Såg att adrian skrivit en tråd om för/nackdelat med iphone. För att itne kludda ned den så ställer jag frågan här. Är det helt omöligt att använda iphone med handskar? Är itne skärmen tryckkänslig? det blir väl samma tryck med handskar? eller går den på kroppsvärme av nått slag?

Om det ringer kan inte jag trycka svara då med handskar på? Att jag inte kan skicka sms åså förstår jag för det är klumpigt men det kan jag inte med den mobil jag har nu heller utan det är ju bara svara som jag mäktar med där också för allt annat blir för klumpigt med handskarna på

Kan vara roligt att veta så här i kommande vintertider

Skärmens avkännare är kapacitiv. Mina tunna Patagonia Fleece-handskar fungerar med iPhone. Du får testa med din handskmodell.

• Medlem
  • Värmdö
  • 2007-11-10 10:34
Ursprungligen av jonmannen:

Om det ringer kan inte jag trycka svara då med handskar på?

Man kan alltid svara med headsettet om man kommer åt att trycka på svarsknappen med handskarna på.

Jo det fårstår jag men jag använder aldrig headset, ska vara om man lyssnar på musik då. Men annars icke

• Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-11-10 14:32

Jag använder ett par tunna skinnhandskar, och det funkar iaf tillräckligt bra för att kunna svara och skicka enkla sms.

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-10 15:33

Ju tunnare fingervantar man har, destu enklare är det nog att använda touch-skärmen. Kanske ska man ta och klippa av fingertopparna på handskarna?

1
Bevaka tråden