Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan ej se Windows-partition vid omstart

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej !

Har nu installerat windows, och det fungerar fint, men jag kan bara nå windows genom att välja att starta upp det i systeminställningar.
Om jag väljer OS X som startdisc, och håller nere alt-tangenten så syns bara "Macintosh HD" ej windows.

"Windows HD" syns på mitt skrivbord, och i menyn för startdisc. Men syns ej vid omstart med alt-tangenten nedtryckt.

Har den senaste svarta macbooken med santa rosa...

Någon mer som har detta problem ?

Tacksam för snabbt svar

//Everlast

Nu vet jag vad problemet var...

När man lägger in windows med hjälp av boot camp skall man EJ välja att formatera windows partitionen med FAT32 utan NTFS. (detta gäller endast om man har en macbook med santa rosa)
Då fungerar det att starta om systemet med alt-tangenten och välja windows HD eller macintosh HD.
Jag var tvungen att konvertera från FAT32 till NTFS med hjälp av NTFS-konverter

//Everlast

Tack, perfekt, underbart!
Jag har samma problem och här hittade jag lösningen. Återstår bara att, hmm, ja..., fixa till det.
/Niklas

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-13 16:34

Hej!

Intressant svar, men inte det jag var ute efter: Om Windows partitionen formateras till NTFS så kan ju inte Mac partitionen skriva på Windows partitionen (och det råkar jag vilja kunna göra).

Ingen som lyckats klura ut hur man får Windows partitionen (formaterad till FAT32) att synas vid omstart?

Tacksamt för svar,
Fcolon

1
Bevaka tråden