Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inga åäö trots SwePhone installerad?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag låste upp och installerade SwePhone enligt dessa instruktioner på min iPhone US 1.1.1:
http://www.ifun.se/guide-upplasning-av-ny-iphone-111-v3/

Allt gick bra, men jag fattar inte hur jag skriver åäö, eller krävs det något ytterligare meck för att få det att funka?

Har sökt lite här på forumet men inte hittat några tydliga instruktioner.

Edit: Upptäckte att man kunde hålla ner A så kommer man åt det, men man vill ju liksom ha det som en egen tangent. Har för mig att jag sett en bild på ett iPhone tangentbord med åäö på.

Tror ja har läst att det var en tidigare version som var så. Men det var buggig. Personligen så tycker jag denna fungerar ändå efter ett tags användande. Fast det skulle vara jäkligt bra om det gick att få bort alla skräp tecken. A:n och O:n med svansar och appostrofer använderdå aldrig jag iaf

Det är rätt vanligt att folk missar hur ÅÄÖ fungerar på iPhone numera, har sett många inlägg om det.

Tangentbordet som vi hade för 1.0.2 var buggigt, precis som jonmannen skriver. Det gick inte att få stora bokstäver på åäö och skrev man t.ex. åå så kraschade hela programmet. När 1.1.1 kom med Apples egen lösning kändes den stabilare, även om många med mig upplever den som segare (man tappar helt flytet i skrivandet).

1
Bevaka tråden