Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Östgöta enskilda bank med mac?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-30 15:32

Hej!

Håller på att byta bank till Östgöta enskilda / danske bank och var där och pratade med dem idag.

Frågade hur det fungerade med mac och då skruvade hon lite på sig och sa att det ska fungera men att dom inte utvecklar för mac längre...

Någon som har några åsikter?

Har inte så avancerade behov förutom att betala räkningar och skyffla lite pengar mellan mina konton... men om det är kasst så drar jag nog i nödbromsen och lämnar kvar den biten hos Swedbank.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-10-30 15:42

Så mycket ska fungera, det är deras lite "snitsigare" funktioner (budget-verktyget, handel med fonder, etc) som inte fungerar för Mac (fungerar alltså enbart på Internet Explorer), helt utan anledning egentligen; deras webbutvecklare är usla helt enkelt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-30 15:47

Ja det är lite vidrigt vilken inställning de har "det är ju bara högst 10% av företagen som använder mac så vi slutade utveckla för det".

Fördelen med webbapplikationer är ju att dom är plattformsfria. Om man inte orkar/kan koda för alla webbläsare kan amn ju vällan mellan mozilla eller ie.. Tar man mozilla så stänger man inte ute någon.

Hur som helst, Tack för svaret. Då låter jag dem flytta över mina grejer

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-30 16:45

Japps, funkar kanon med det behovet du behöver.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-29 15:17

Är det nån mer än jag som har problem med hembanken i Östgöta banken / Danske Bank efter Tiger 10.4.11 uppdateringen? Den säger "installera java" vid inloggningen i hembanken, och sen funkar det inte. Men Java är installerat och aktiverat i Safari. Jag trodde det var Safari 3 det var fel på så jag laddade hem Safari 2.0.4 från sajten Multisafari men jag får samma felmeddelande från den. Och det verkar som om andra javakrävande sajter fungerar.

Följdfråga: Funkar Danske Bank Hembanken i Safari3 på Leopard?

Jaa har en MBP 15" C2D.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-29 15:26

Kör med FireFox själv... där funkar det bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-29 15:44

Jo. Det funkar i Firefox och i Camino. Men jag vill veta varför det inte funkar i Safari? Kör du förresten Tiger eller Leopard?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-29 16:01

Leopard och tidigare Tiger.

1
Bevaka tråden