- Le
- Medlem ●
- Mjölby
Den som har en otydlig avatar har ju inet anpassat sig efter formatet. Jämför LP- med CD-konvolut...
Jag tillhör nog tyvärr en av dem. Men å andra sidan, är inte lp-konvolut bra mycket intressantare?
Vad menar du med blinkningar?
Då klart finns det många argument för och många argument mot. Jag har bara sagt vad jag tycker.
Som jag skrev i inlägget titta på 655321:s avatar tidigare i tråden.
Japp.
Jag tycker att 64x64 pixlar är bra, så det inte plottrar ner för mycket. Däremote är det svårt att komma ner i den lilla filstorleken på 5,9 kB. Som jag skrev, så var jag tvungen att gå till 256 färger. Det är inte så kul.
Synnerligen märkligt.
Alltså det jag försöker få fram är att ytrymmet finns där. Sen så tror jag inte någon på forumet har så pass dåligt internet att de inte klarar lite större avatarer.
Dessutom har jag ju sagt en annan lösning. Möjlighet att förstora avataren genom att klicka på den? Då hade man kunnat ha den vanliga gränsen för att anpassa den för alla.
Jag blir fundersam av denna tråd.
Vari ligger värdet med en högupplöst avatar på ett diskussionsform? Risken finns att viljan av att synas, och det i form av en högupplöst informationstät bild som kanske inte ens är representativ för personen i fråga, tar överhanden över textinnehållet. Snart liknar trådarna introverta skyltfönster där avatarägaren är den ende som ser kopplingen till sig själv.
Jag blir fundersam av denna tråd.
Vari ligger värdet med en högupplöst avatar på ett diskussionsform? Risken finns att viljan av att synas, och det i form av en högupplöst informationstät bild som kanske inte ens är representativ för personen i fråga, tar överhanden över textinnehållet. Snart liknar trådarna introverta skyltfönster där avatarägaren är den ende som ser kopplingen till sig själv.
-är väl ungefär det jag försökt säga också. Men det är ju som man tycker, jag vet en som köpte en tandkrämsort som smakade skit bara för att tuben kunde stå på handfatet.:cool:
Alltså det jag försöker få fram är att ytrymmet finns där. Sen så tror jag inte någon på forumet har så pass dåligt internet att de inte klarar lite större avatarer.
Bara för att det finns så ska det väl inte användas. Ser hellre vitt en större avatar. Speciellt eftersom att vissa säkert inte kommer att uppgradera och då kommer det bli ännu rörigare.
Bara för att det finns så ska det väl inte användas. Ser hellre vitt en större avatar. Speciellt eftersom att vissa säkert inte kommer att uppgradera och då kommer det bli ännu rörigare.
Som jag har sagt en miljon gånger nu!Om ni inte vill ha större avatarer inne i forumet kan man fixa så det förstoras genom en simpel klickning. Måste jag säga det 3 gånger till?
Som jag har sagt en miljon gånger nu!Om ni inte vill ha större avatarer inne i forumet kan man fixa så det förstoras genom en simpel klickning. Måste jag säga det 3 gånger till?
Om du vill ha en större bild kan du lägga den inne på din profil, där kan du ha en riktig bamsing till bild.
"OBS: Den maximalt tillåtna storleken för personliga bilder är 670 gånger 350 pixlar eller 78,1 kB (det minsta alternativet gäller)."
Kan du inte berätta för oss vad det står i pratbubblan så har vi åtminstone kommit halva vägen?
Min avatar spelar inte så stor roll. Det är inte därför jag har startat denna tråd. Som sagt så tycker jag iaf att man ska kunna förstora avatarer genom att klicka på de eller liknande.
För din skull: Det står "Sweden? Um.. they will never get it.
Har ingenting emot bredden på avataren, men liksidigheten kan störa mig lite. Vore kul om man fick några pixlar extra på höjden så att proportionerna påminner lite mer om ett A4-papper, typ.
Jo du har rätt. Men jag vill ändå kunna förstora avatarerna. Som sagt. Kanske en möjlighet att klicka på bilden för att förstora den?
Håller helt med. Hur skulle något sådant kunna vara irriterande? Det tar ju inget plats heller..