Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låtarna vill inte lägga sig som en skiva?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Helt plötsligt uppstått något som jag aldrig haft problem med förut. Har en skiva som har samma namn på album och artist. Men den delar upp låtarna och lägger de som tre skivor (om man använder annan vy än den med bara text, alltså t ex när man ser med albumcover). Om det uppstått förut har jag ju bara ändrat artisten och albumet till samma så brukar det ju fixa sig. Men inte nu? Vad kan man göra?

Har för mig att jag var tvungen att lösa samma problem för länge sedan genom att grupp-redigera filerna och klicka för kryssrutan "Ingår i samling" eller vad den hette.

Har försökt med det, men det hjälpte inte.

Kolla om du har några dolda mellanslag efter namnen eller kanske råkat sortera upp i tre olika album under "skivnr".

• Medlem
  • 2007-12-06 17:01

Markera alla spår som tillhör skivan, högerklicka och skriv om informationen med Artist och skiva (även om det är samma) helt och hållet. Står det något i Albumartist-rutan kan du bara ta bort det.

Fungerar det fortfarande inte så kan du göra samma sak fast döpa skivan till något annat (Då brukar de gå ihop) för att sedan byta tillbaka till det korrekta namnet.

Kanske skriver aningen svårförståeligt, fråga annars.

Jag har alltid gjort så förut, men nu funkade det inte. Däremot testade jag också att markera alla och i Albumartist första skriva ett space för att sen sudda ut det, och då funkade det! tackar

1
Bevaka tråden