Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad händer med iPhoto om det startas utan kontakt med sitt bibliotek?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2007-12-13 15:56

ok, jag vet att ämnet har diskuterats förut men jag vet inte hur jag ska söka upp just den information jag behöver, så därför frågar jag.

Jag har just installerat min nyinköpta externa hårddisk och har precis lagt över hela bildmappen och ändrat i iPhoto så att programmet hittar bilderna på den nya hårddisken.
Den externa hårddisken har ingen on/off-knapp så jag får väl dra ursladden på kvällarna. Och nu till frågan: Om jag nu startar datorn, och iPhoto, men glömmer att sätta igång den externa hårddisken, sabbar jag då något viktigt? Typ sökvägarna från iPhoto till externa hårddisken? Eller händer något annat som gör att allt fallerar?

/KOL

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-13 16:32

Nej. Deen kommer bara att informera om att hårddisken ej hittas.

• Medlem
  • Luleå
  • 2007-12-13 17:58

ok, då kommer nästa fråga. Jag vill även lägga all musik på den externa hårddisken. Men då undrar jag vilket bibliotek jag ska välja när jag ska ändra sökvägen? I iPhoto var det ju skitsimpelt det fanns ju bara iPhoto-library-mappen. Men i iTunes finns flera. Hur ska jag göra?

/
KOL

• Medlem
  • Höganäs
  • 2007-12-13 20:50

Ang. iPhoto:
Om du håller ned alt-knappen när du startar iPhoto får du chans att välja vilket iPhoto-bibliotek programmet ska använda.

OM din externa disk inte hittas, antar jag att ett nytt iPhoto Library skapas i din Bilder-mapp.

iTunes: Skapa en mapp "Musik" och där i en mapp "iTunes Music" på din externa disk. Gå in i inställningarna för iTunes, välj "Avancerat" och peka om "Placering av mappen iTunes Music" till den nya platsen/mappen.

1
Bevaka tråden