Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

problem med extern hårddisk

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett konstigt problem med den externa hårddisken. Den är på 160 GB och tidigare fanns det två partitioner på den en med Fat32 och en med NTFS. Denna hårddisk var inkopplad på PC med åtkomst från macen. Men ibland kopplade jag om till macen och det fungerade bra. Allting fungerade mycket bra tills en dag kunde inte längre se FAT32 partitionen, men det gick bra med det andra. När jag kopplade in till macen var det samma sak bara NTFS partitionen syntes. Då tänkte jag att jag ska formatera om hela hårddisken vilket jag gjorde och nu om man kopplar via usb till macen så händer ingenting, men när man kopplar till PC så fungerar som vanligt. Jag har formaterat i olika omgångar till både FAT32 och NTFS men det hjälpte inte.
När man kopplar in till Airport extreme blinkar lampan gul och det står att man ska koppla in till macen och formatera om. Hårddisken syns inte i skivverktyget. Vad som är felet?

Jag har ett liknande problem. Jag formaterade min hårddisk i Windows Vista och nu fungerar den inte alls i min Mac eller i Airport Extreme. Min tanke är att ha hårdisken kopplad till det senare.

Hur formaterar jag den i Mac OS X Leopard eller får den att fungera på något annat sätt i min Mac-värld?

Jag har även problem med min internetuppkoppling kopplat till Airport Extreme. Efter någon timmes surfande kan det sluta fungera och jag blir då tvungen att starta om min basstation. Vad kan det var som är fel?

Tacksam för all hjälp jag kan få!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-17 18:59

Jag har idag köpt en Airport extreme och nu vill inte min LaCie Disk vara med. Kör med Tiger och en macbook. Det fungerar när jag kör den direkt in i booken men inte via airport? Vad är det för fel? Blir inte av med den gula lampan som säger att jag ska reparera hårddisken, vilket jag inte vet hur man gör eftersom jag är ny på detta med mac.
Tacksam för svar.

1
Bevaka tråden