Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern disk till AppleTV

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har funderat på att skaffa en AppleTV efter att ha tröttnat på att koppla in och ut min MBP varje gång jag ska titta på film. Men det som är vikigt då är att AppleTV kan läsa från en extern disk utan att min Mac måste vara igång. Är detta möjligt? Tanken är att koppla externa disken till en Airport Extreme och dela ut den i nätverket. Har letat runt på forumet men inte hittat ett bra svar på frågan.

Du måste hacka din AppleTV först. Sedan är jag osäker på hur Airport-diskar accessas, dvs om det är vanlig AFP eller SMB vilket krävs av hacket

Ok. Jag vet inte om jag blev ngt klokare på det svaret Johan. Tack för försöket. Jag har tänkt att hacka AppleTV. Någon annan som vill försöka?

Senast redigerat 2008-01-04 00:25

Det borde funka. Airport-diskar delas ut som AFP & SMB om de är Mac-formaterade (HFS+) eller endast SMB om de är Windowsdito. (FAT32) En "hackad" AppleTV har inga problem alls att bläddra runt på sådana utdelningar, funkar riktigt smidigt.

Ursprungligen av ragnark:

Jag har funderat på att skaffa en AppleTV efter att ha tröttnat på att koppla in och ut min MBP varje gång jag ska titta på film. Men det som är vikigt då är att AppleTV kan läsa från en extern disk utan att min Mac måste vara igång. Är detta möjligt? Tanken är att koppla externa disken till en Airport Extreme och dela ut den i nätverket. Har letat runt på forumet men inte hittat ett bra svar på frågan.

Vill du göra det enkelt för dig så KÖP en Mac Mini men vänta tills efter MacWorld 2008 om några dagar .. med en Mac Mini och Leopard får du EXAKT samma möjligheter och Upplevelse som Apple TV fast UTAN att behöva hacka AppleTV , desutom klarar Mac Mini högre upplösning än Apple TV . Mac Mini med Leopard har desutom samma FrontRow som Apple TV plus att du kan läsa och rippa DVD skivor ... Plus att du kan göra MYCKET mer med en Mac mini ...

Apple TV klarar inte att ansluta till en Airport Disk utan MYCKET MYCKET hackande och jag är vädligt säker på att du kommer bli mycket mer nöjd med en Mac Mini än Apple TV

tack för svaren.:) Jag har under några månader pendlat mellan en Macmini och AppleTV. Det ända som talar till AppleTVs fördel är priset. Men som du säger Tussen69 så kommer jag nog bli mer nöjd med en Macmini. Jag väntar på Keynoten och ser vad som händer. Kanske kommer det en MacNano. Hoppas, hoppas...

1
Bevaka tråden