Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1.1.3 på iTunes nu

Tråden skapades och har fått 57 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2008-01-15 20:28

Har precis uppdaterat min iPod Touch till 1.1.3 via iTunes. Buggfixar samt stöd för att hyra filmer från ITMS handlar det om. Fast möjligeten att hyra filmer dröjer nog för Sveriges del...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-15 20:42

Hade du hackat iPoden innan?

  • Medlem
  • 2008-01-15 20:53

Nej. Har man gjort det så bör man nog låta bli att uppgradera till 1.1.3 via iTunes...

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2008-01-15 21:18

Pengarna för uppdateringen är dragna från mitt konto, men någon uppdatering har jag inte fått ner.

Ingen kontakt med uppdateringsservern säger den. Får hoppas att den kommer ihåg att jag köpt och laddar ner senare...

Hittar inte uppdateringen.. När jag klickar på "leta efter uppdatering" står det bara att itunes inte kan kontakta uppdateringsservern. Mycket underligt..
Ps.Har samma problem som dig Kalle W. Dessutom står det att man måste ha 1.1.3 installerat innan man laddar ner programpaketet.Ds

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-01-15 21:30

Var tog january software upgrade vägen?

Uppgraderade till 1.1.3 och köpte january software upgrade och följde instruktionerna men iPod touch blev inte uppgraderad efter synkning, som förövrigt gick rekordsnabbt, ca 0,5 sek.

Var tog den vägen?
Inget syns i iTunes men om jag kollar köphistoriken i Itunes Store har jag köpt iPod Touch January Software Upgrade för 155 spänn.

Vad gör man nu?

  • Medlem
  • 2008-01-15 21:38
Ursprungligen av tomasd:

[...]
Inget syns i iTunes men om jag kollar köphistoriken i Itunes Store har jag köpt iPod Touch January Software Upgrade för 155 spänn.

Vad gör man nu?

Man kan ju alltid kännna sig lurad. Köper man en ipPod Touch nu så ingår den nya mjukvaran. Det är jävligt snålt av Apple att ta betalt från oss som redan köpt en iPod Touch och som därmed också indirekt finansierat utvecklingen av den nya mjukvaran som ges bort gratis till nya köpare.

Beträffande din specifika fråga har jag inget svar.

  • Medlem
  • Linköping, Sweden, Sweden
  • 2008-01-15 21:42
Ursprungligen av Ljung:

Man kan ju alltid kännna sig lurad. Köper man en ipPod Touch nu så ingår den nya mjukvaran. Det är jävligt snålt av Apple att ta betalt från oss som redan köpt en iPod Touch och som därmed också indirekt finansierat utvecklingen av den nya mjukvaran som ges bort gratis till nya köpare.

Beträffande din specifika fråga har jag inget svar.

Varför är den inte gratis btw? Den har följt med iPhone från start och man kan få den gratis via jailbreak(om man vill det) och den följer med kommande iTod Touch, är det bandbredden för downloaden (150kr?! ) som man får betala för eller vad?

Btw man kan få 1.1.3 utan att betala så man kan ändra homrscreen och lägga till Webbapps på homescreen? Men att man får betala om man vill ha appsen, eller?

  • Medlem
  • 2008-01-15 21:50
Ursprungligen av Millow:

Varför är den inte gratis btw? Den har följt med iPhone från start och man kan få den gratis via jailbreak(om man vill det) och den följer med kommande iTod Touch, är det bandbredden för downloaden (150kr?! ) som man får betala för eller vad?

Det är förstås inte bandbredden som kostar. Att det är skillnad på applikationerna i iPhone och iPod Touch är helt ok tycker jag, Jag har köpt en iPod Touch och inte en iPhone. Men nu när dessa applikationer faktiskt levereras med nya iPod Touch så är det så in i helvete girigt av Apple att ta betalt av oss som redan har köpt en iPod Touch. Jag tänker i alla fall inte betala något till girigbuken Jobs för att få dessa nya applikationer i min iPod Touch .

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-15 21:25

samma problem här, inget svar från servern. är väl överbelastad den stackaren

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-01-15 21:25

Jag har också köpt uppdateringen, och den har laddats ner från Apple (ligger i Library/iTunes/Mobile Applications) men däremot har jag samma problem som ni vad gäller 1.1.3: Ingen kontakt med uppdateringsservern.

Så om ni köpt, kolla eran iTunes-katalog. Det kan nog vara så att den ligger där och väntar på 1.1.3.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2008-01-15 21:30

Tomt i min iTunes-mapp. Finns inte ens en "Mobile Applications" där.

Dessutom var jag för otålig så jag klickade två gånger, och nu har jag två köp i min Purchase history. 310 spänn för inget. Fan!

Ser ut som vi sitter i samma båt Kalle W, har gjort precis samma sak. Ack ack ack...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-15 21:33

Funkar inte för mig heller, samma problem som hos er andra

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-01-15 21:37

Hittade filen

filen "iPod touch App Pack 4A93.ipa" ligger mycket riktigt i 'biliotek/itunes/mobile applications' men vad gör man med den?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2008-01-15 21:36

Vi får hålla tummarna att det löser sig av sig själv så småningom. Men jag vill uppdatera NU!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-15 21:46

Jag tycker det är pinsamt dåligt av Apple att ta betalt för en sådanhär mjukvaru-uppdatering. Fine om det hade varit 2.0 med en jädra massa nytt, flashigt innehåll - men självklara saker som Mail o små skit-widgets kan jag inte gå med på att betala för...

Nu hittade min 1.1.3 uppdateringen. I alla fall något.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2008-01-15 21:56

Nu kom min med. Men nu har jag tydligen fått två uppdateringar i alla fall som ligger i iTunes-mappen. Blir väl dubbelt pris för att man är så jädra klåfingrig på knapparna...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-15 22:11

Fråga till er som köpt & installerat de extra applikationerna: Funkar det med att hålla ned en applikation så att man kan byta plats på dem?

Jag har uppdaterat till 1.1.3 och köpt det extra programmen,men jag får fortfarande inte in det..

Några idéer?

Tillägg:
Jag har fått in det nu, troligen var det min sladd som är kajko, kunde bara ladda med den..

Senast redigerat 2008-01-16 17:27
  • Medlem
  • Linköping, Sweden, Sweden
  • 2008-01-15 22:51

Verkar inte some Home Screen skiten följer med till Touchen, det var ju en 165MB gratis uppdatering till 1.1.3 till touchen och jag tycker den flyter lite bättre nu, dock gjrode jag en restore inför det men iaf...

Någon som kan verifiera hur det är med Webclibs och sånt till Touchen?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-15 22:56
Ursprungligen av Millow:

Verkar inte some Home Screen skiten följer med till Touchen, det var ju en 165MB gratis uppdatering till 1.1.3 till touchen och jag tycker den flyter lite bättre nu, dock gjrode jag en restore inför det men iaf...

Någon som kan verifiera hur det är med Webclibs och sånt till Touchen?

Klippt från apple.com: Make the iPod touch Home screen your own. Change what’s in the Dock. Rearrange the icons. And make room for even more. You can add up to eight Home screen pages and fill them with Web Clips.
Då måste man köpa uppdateringen, men webclips ska väl funka då antar jag.

  • Medlem
  • Linköping, Sweden, Sweden
  • 2008-01-15 23:54
Ursprungligen av Thomaz:

Klippt från apple.com: Make the iPod touch Home screen your own. Change what’s in the Dock. Rearrange the icons. And make room for even more. You can add up to eight Home screen pages and fill them with Web Clips.
Då måste man köpa uppdateringen, men webclips ska väl funka då antar jag.

WebClips ingår i de extra features du låser upp från iTunes Music Store. 155 kr för detta var det värt, jag tycker den flyter mycket bättre utan jailbreak och den är smooth. Helt klart värt även fast jag hade alla programmen innan. Home Screen och WebClips är nice och flytet utan jailbreak tycker jag känns uppenbart.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-01-16 00:01

Autosync made the trick

Jag ställde om till automatisk sync och klickade "synkronisera" 2 ggr och vips, så var de nya applikationerna installerade.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-01-15 22:53

Antar att jailbreaken försvinner om jag uppdaterar till 1.1.3, ändå värt det?
Jag har ju redan mail osv. med jailbreak, får man nåt mer?

Ar det bara jag som känner mig lurad av Apple när det gäller att köpa programmen till Touchen, här betalar man 3 000 respektive 4 000, också är man tvungen till att köpa uppdateringar (som jag kan få gratis) för 155 kronor, kalla mig snål, kalla mig för vad ni vill, men var fan det löjligaste och svagaste apple någonsin har gjort... Är väldigt besviken på hur dom har valt att göra med dessa uppdateringar!!!!! Det kostar Apple inget att ge ut do m gratis till touch poddarna, dom har ju för sjutton sålt 4 000 000 iPhones, 20 000 per dag.... på mindre än ett år!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-16 11:23
Ursprungligen av thomasknutson:

Ar det bara jag som känner mig lurad av Apple när det gäller att köpa programmen till Touchen, här betalar man 3 000 respektive 4 000, också är man tvungen till att köpa uppdateringar (som jag kan få gratis) för 155 kronor, kalla mig snål, kalla mig för vad ni vill, men var fan det löjligaste och svagaste apple någonsin har gjort... Är väldigt besviken på hur dom har valt att göra med dessa uppdateringar!!!!! Det kostar Apple inget att ge ut do m gratis till touch poddarna, dom har ju för sjutton sålt 4 000 000 iPhones, 20 000 per dag.... på mindre än ett år!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vissa fick ju sin 16GB för ca. 2900 spänn eftersom den köptes i USA. (Ja, man måste få glänsa lite! )

Men jag håller med. Det känns helt absurt att behöva punga ut med 155 kr. Det handlar ju inte om att man inte har råd - utan att det är jävligt girigt och snålt av ett sådant jätte-företag för att ta betalt av de som köpte sin tidigare.
Undra om det kommer bli samma rabalder i USA snart som det blev när de sänkte priset på iPhone. Kanske inte lika vilt, men lite måste ju folk reagera...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-16 10:27

jag håller med thomasknutson. detta är ett jävla skämt. det spelar ingen roll om man kan få applikationerna gratis via jailbreak. har man betalat fyra tusen spänn för en jävla mp3 så ska tamejfan apple kunna bjuda på uppdateringen. jag trodde detta var ett jävla skämt först, betala för en mjukvaruuppdatering? åt helvete med hela skiten. nu har de jävlarna skitit i det blå skåpet.

  • Medlem
  • 2008-01-16 10:30
Ursprungligen av Ljung:

Har precis uppdaterat min iPod Touch till 1.1.3 via iTunes. Buggfixar samt stöd för att hyra filmer från ITMS handlar det om. Fast möjligeten att hyra filmer dröjer nog för Sveriges del...

SNÅLT APPLE!

Bevaka tråden