Servant, din fråga kan jag tyvärr inte besvara. Men..
Teknikmagasinets laddare "iPod reseladdare vit" fungerar alldeles utmärkt till min iPhone. Billigt och betydligt lättare sätt för att ladda den inte så kraftiga batteritiden på iPhonen.
Passade även på att prata med killen som sålde mig laddaren på Teknikmagasinet i Haninge centrum. Han ägde själv en iPhone och brukar ungefär ha 2 dagars batteri innan han behöver ladda. Då lyssnar han på musik väldigt mycket samt skickar SMS en hel del, men inte lika mycket ringande. För mig har batteriet räckt max 1 dygn så han tipsade mig om att testa slå av WiFi, något jag än inte kan bekräfta om det förbättrar eller ej.
Däremot kan jag också tycka att sjävla laddaren (och iPhonen) blir väldigt varm under laddning OCH samtal. När jag pratade med en kompis samtidigt som jag laddade trodde jag efter ett tag att telefonen skulle överhettas och bränna något kretskort. Kändes inte så där jätte kvalitéts-mässigt. Kanske ska kika på att byta ut hörnet på den laddaren som medföljde. Men då behövs iofs också en USB slad som går att docka med iPhonen... Ytterligare några hundra I guess... =/