- acke
- Medlem ●
- Stockholm
Har någon sett nått om sk "tethered shooting" dvs fotografera direkt in i datorn (o då menar jag inte rakt in i skärmen eller ngt annat lustigt utan via usb/fw ist för till minneskortet. Läste nåt rykte i Phase Ones forum om detta.
Om man tänker sig att Apple väntar så länge de kan med att släppa 10.5.2 så kommer den inte förens den 1 Feb. Då anländer de första försenade Macbook Air-beställningarna enligt Appleinsider.
Tror att Macbook Air innehåller en specialversion av Mac OS X 10.5.1 eller vad säger ni?
Nu har de släppt iWork uppdateringar så nu är det nog dags när som helst. Tycker mig minnas att Mac OS X 10.5.x uppdateringar sällan kommer ensamma. "This update addresses compatibility with Mac OS X." Känns som fixar inför Mac OS X 10.5.2.
Yes, menar nästan aldrig illa och använder dessutom nästan aldrig ;).
Vi får nog vänta lite till om man ska tro ryktena: http://macosrumors.com/2008/01/30/apple-seeds-1052-build-9c23-massive-almost-500mb-release-drawing-near/
Vi får nog vänta lite till om man ska tro ryktena: http://macosrumors.com/2008/01/30/apple-seeds-1052-build-9c23-massive-almost-500mb-release-drawing-near/
Den där sk-tsajten jiddrar bara kring vad andra sagt tidigare. 9C23 seedades redan den 24:e och är inte alls 500MB. Stor, men inte så stor. Och troligen inte den vi får se som officiell version.
Väntan är ju olidlig, men tålamod är förvisso dygd..
fan va inne på apple.com i morse runt 6 tiden och då såg start sidan HELT annorlunda ut jämtemot vad den gör nu! Nu är den ju precis som vanligt men i morse var den designad som när det släpper något så presenterade de alla nyheter så som den updaterade AppleTV, nya iTouch och att de skeppar MBA. Dom annonserade även stort angående uthyrning av filmer via iTunes. Så dom måste släppa 10.5.2 idag om allt ska fungera right?
fan va inne på apple.com i morse runt 6 tiden och då såg start sidan HELT annorlunda ut jämtemot vad den gör nu! Nu är den ju precis som vanligt men i morse var den ....
Å du tog ingen skärmdump…?!
- Torkel
nej jag vet att det var ett misstag men till mitt försvar var jag jävligt trött, skulle egentligen på toa då men jag vet inte hur jag hamna framför dator =P , kanske var mitt undermedvetna som styrde haha.. my bad anyway
snacka om att mac kulten tar över våra hjärnor. så många (även jag) som sitter och längtar efter en uppdatering till operativsystemet. typ wth! i windows världen är det mer: åh nej, inte en till...
Och jag är kluven över om jag ska byta hårddisk innan eller efter uppdateringen... jag tänkte testa att använda Time Machine till det ändamålet men det kommer ju massa fixar i uppdateringen. Gud, vilket i-landsproblem man har egentligen
Och jag är kluven över om jag ska byta hårddisk innan eller efter uppdateringen... jag tänkte testa att använda Time Machine till det ändamålet men det kommer ju massa fixar i uppdateringen. Gud, vilket i-landsproblem man har egentligen
Offtopic men, ett smart sätt är ju att installera allt med den nya hårddisken i ett fw-case och sen köra med den ett tag för att se att allt funkar. Sen byter du helt enkelt.
Jag brukar göra så när jag ska installera allt nytt, och sen klona över den externa till den interna när jag vet att allt funkar som det ska.
Offtopic men, ett smart sätt är ju att installera allt med den nya hårddisken i ett fw-case och sen köra med den ett tag för att se att allt funkar. Sen byter du helt enkelt.
Jag brukar göra så när jag ska installera allt nytt, och sen klona över den externa till den interna när jag vet att allt funkar som det ska.
Ja ny systemuppdatering är gyllene tillfälle att langa in ny hårddisk. Jag köpte ett sånt däriga kit för att ansluta nakna hårddiskar via USB (t.ex. den här på Kjell & Co) och det har jag haft mycken nytta av.
Tror att 10.5.2 släpps vilken dag som helst nu.
Är det 10.5.1 eller 10.5.2 på MB Air som levererades 1 februari?
Är det 10.5.1 eller 10.5.2 på MB Air som levererades 1 februari?
10.5.1 tydligen av det jag hört.
Dessutom så kanske jag lurat en och annan med att skriva att 10.5.2 krävs i MBA för att Remote disc ska funka. Det följer tydligen med en installations-cd med just Remote disc till MBA vilket gör att det endast krävs 10.5.1
10.5.1 tydligen av det jag hört.
... Det följer tydligen med en installations-cd med just Remote disc till MBA...
Men hur läser man den cd:n innan man installerat Remote disc? Hönan eller ägget....
Kräver tydligen att man faktiskt har en extern USB-ansluten cd-spelare.
Men hur läser man den cd:n innan man installerat Remote disc? Hönan eller ägget....
Fast man installerar skivan på sin PC eller MAC med CD/DVD-spelare och den visas som en utdelad airport-enhet på sin MBA.
Skulle jag tro.
Har man en macbook air kan man se den utdelade skivan från os x och även boota upp direkt från den utan att behöva installera någonting. Det man får till på cd är programvara man kör på datorn man delar ut enheten ifrån. Så behöver man installera om har man antingen en extern enhet eller kör från en utdelad direkt. Inga filosofiska problem här inte.
Detta är inte bundet till macbook air sen heller för detta ska man antagligen kunna gör på alla sen. Men varför vill man det egentligen.