- peacerich
- Medlem ●
Oh, att man kan bränna och grejer tänkte jag verkligen inte på toppen! Tänkte att det va ganska meningslöst för alla som inte ägde macbook air eller har fungerande enhet på datorn. Men nu är det ju verkligen användbart!
Vad hände med 10.5.2 ??
Mycket snack tidigare om att nu kommer den...nej...nu, men inget händer.
Ja,ja, den dyker väl upp i februari åtminstone får man hoppas..
Ja, vad ska man säga. Man blir inte lika exhalterad längre när man hör ett "snart kommer 10.5.2-rykte"
Å andra sidan så är det bättre de får jobba igenom uppdateringen och få med så mycket som möjligt, istället för att hasta iväg något.
Undrar om 10.5.2 kommer på posten eller att man ska hämta den hos sin närmaste apple-återförsäljare !!!
Undrar om 10.5.2 kommer på posten eller att man ska hämta den hos sin närmaste apple-återförsäljare !!!
Med risk för att ha gått på ännu ett ironiskt skämt så kan jag upplysa om att den dyker upp automatiskt i programuppdateraren och laddas ner via bredband eller 56K-modem om man så vill.
heheh helt rätt måste jo hålla tråden vid liv jooo
56k modem haha skulle ta evigheter då uppdateringer ligger på cirka 500 mb då skulle jag ha den vid slutet av mars.
Idag är det dagen som alla väntat på Den stora delen av vår kisse som många saknar, längtar och väntar, det är som att en stor del av oss fattas. Vi får hålla tummarna riktigt hårt idag och se vad som händer. Känns som att det är julafton igen
9C30 släppt.
Enligt Macrumors:
"Apple has fixed some issues with Time Machine and AFP X Client and bumped Mac OS X 10.5.2 to build 9C30. The latest Mac OS X seed was released to developer's today, only four days behind 9C27. There are "no known issues" in this latest seed."
http://www.macrumors.com/2008/02/04/mac-os-x-10-5-2-not-quite-ready-yet-9c30-seeded/
Nån som vet om Safari är uppdaterad i 10.5.2? Upplever Safari som otroligt seg och buggig nuförtiden. Kraschar titt som tätt.
Kan ju vara nån plugin typ flash också, men problemen har helt klart uppstått i Leopard där Safari 3 ingår. Jag använder nu SafariStand för att inte flash ska laddas förrän jag klickar på flash-objektet, men Safari är lika segt ändå och helt klart segare än vad 2an va.
Nån som vet om Safari är uppdaterad i 10.5.2? Upplever Safari som otroligt seg och buggig nuförtiden. Kraschar titt som tätt.
Kan ju vara nån plugin typ flash också, men problemen har helt klart uppstått i Leopard där Safari 3 ingår. Jag använder nu SafariStand för att inte flash ska laddas förrän jag klickar på flash-objektet, men Safari är lika segt ändå och helt klart segare än vad 2an va.
Har du tänkt på att det kan vara SafariStand som spökar och gör din Safari ostabil? Alla plugins till Safari är mig veterligt lite av vad man skulle kunna kalla fulhack, åtminstone i Mac OS X 10.4. Eftersom de tagit bort InputManagers i 10.5 så har jag svårt att se att hacken blivit stabilare.
Ju mer fulhack, småprogram, tilläggsprogram som man installerar desto ostabilare system får man. Inget konstigt i det direkt.
Har du tänkt på att det kan vara SafariStand som spökar och gör din Safari ostabil? Alla plugins till Safari är mig veterligt lite av vad man skulle kunna kalla fulhack, åtminstone i Mac OS X 10.4. Eftersom de tagit bort InputManagers i 10.5 så har jag svårt att se att hacken blivit stabilare.
Ju mer fulhack, småprogram, tilläggsprogram som man installerar desto ostabilare system får man. Inget konstigt i det direkt.
SafariStand har jag installerat för att försöka bli kvitt problemet genom att inaktivera flash per default. Problemen fanns där innan jag installerade SafariStand.
SafariStand har jag installerat för att försöka bli kvitt problemet genom att inaktivera flash per default. Problemen fanns där innan jag installerade SafariStand.
Safari hänger sig rätt ofta för mig också. Har iofs piclens fullscreen installerad.
En sak jag stört mig på med stacks är att det inte funkar med smart folders(spotlight searches). Skulle va ballt om man kunde ha en stack med de senaste öppnade dokumenten exempelvis.
Jag fick detta att funka med spotlightFS, dock så hänger sig SpotlightFS ganska lätt så det är ändå inte användbart.
De bara retas med oss!! Dammit Apple! Snart kommer väl PhotoBooth 2.0.1 i uppdateraren...
Haha, ja något sånt är väl att vänta?
Jag hoppas att mina problem med utskrift från java apps är lösta i 10.5.2, för annars vete fan om jag inte byter tillbaka till Tigern på min bokföringsburk...
Goda nyheter. Tårta och raketer till alla!
Ska vi hoppas på en release ikväll?
Dubbla budskap?
Aldrig på en fredag... då får vi hoppas på tisdag.