Den nya betan av Firefox ser ju äntligen vettig ut!
Har alltid tyckt att de gamla versionerna gett ett tattigt intryck, speciellt formulärknappar och liknande som tidigare inte var samma som OS X:s standard, utan nån skabbig Windows 98 look-alike
Jag instämmer till fullo! Firefox 3 Beta 5 har äntligen fått det standardutseende jag personligen efterlängtat sedan version 1.5 och det var ju som bekant inte igår. Förvisso har det ju alltid funnits fina teman att ladda ner och använda, men nu ser det redan bra ut från början.
En annan underbar förbättring är att alla formulär äntligen ser ut som de ska i OS X, istället för den vidriga Windows-variant man fått stå ut med tidigare. Kanske en mindre estetisk modifikation, men jag tycker det gör helheten mycket trevligare.
Farten och minnesanvändningen är vida överlägsen Firefox 2, faktumet att det är en Beta till trots. Jag ser till och med att det finns ledigt minne att tillgå, något som sällan var fallet med version 2. Har för övrigt 1GiB RAM totalt.
Tyvärr har stabiliteten inte riktigt kommit ännu, men det är väl på gång. Jag upplever lite fler spontana och oprovocerade krascher med Beta 5, än tidigare. Oftast i samband med flash på ett eller annat sätt.
På en hel del sidor verkar också formateringen ha gått sönder ganska rejält, inte helt omöjligt som ett resultat av Gecko 1.9 och att sagda sidor bryter mot standarder som resulterar i det trasiga utseendet. Har inte haft tid att undersöka närmre, men det är väl inte helt omöjligt.