Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

364 MB i Övrigt. Hjälp till att leta felet!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-03-02 14:06

Hej!

Jag vet att detta är ett utnött ämne, men jag lyckas inte få klarhet i det, kan vi hjälpas åt att lösa det?

När jag öppnar iTunes visar dessvärre "Övrigt" över 364 MB. Det måste finnas nått sätt att få ner storleken. Jag letar dagligen på någon stor fil i iPhonen via SSH, men lyckas inte.

Hur tror ni jag kan lyckas att få ner storleken i Övrigt, den växer hela tiden. Jag har inte särskillt många Apps, och de jag har är inte av någon större storlek.

Tack för all hjälp!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-02 14:13

Jag tror inte att det är vi som ska lösa detta, utan Apple.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-03-02 14:18

Jag har också en bit över 300 mb i övrigt, har faktiskt inte tänkt på det. Jag har i farten avfärdat med att det antagligen är firmware osv. men insåg sedan att iTunes ju bara räknar med 6,3 GB. 700 mb för firmware osv. är ju redan borträknat.

Vad är dessa 300 mb egentligen? Har inte heller installerat särskilt många apps av någon större storlek. Några få som ligger på 5-6 mb kanske men det är som sagt var ytterst få. Resten ligger i kb-klassen.

  • Medlem
  • 2008-03-02 14:20

Ja det är ju grymt störande, även om jag har ett gäng småfilmer och bilder, så fyller de tillsammans inte ens 80 mb, men att övrigt ska behöva ta 364 MB är absurt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-02 14:54

Det kan vara lite hjälpfiler, index etc. När jag laddar ner filmer till iPhonen, så ökar även Övrigt med några kB.....

jag har bara 194 mb i övrigt, när telefonen är tom har jag runt 100, och när den är full över 400. Det måste väl ha något att göra med hälpfiler som kenjon säger?

  • Medlem
  • Vadstena
  • 2008-03-02 17:31

Kanske bildmaterialet till album/låtar hjälper till? I min gamla vanliga iPod fick man tillbaka väldigt mycket av de där övriga MB om man stängde av den funktionen.

om ni uppgraderat kanske det här kan vara nåt: http://www.winandmac.com/mobile/iphone/10-problems-about-soft-upgraded-iphone-113/
scrolla ner lite och läs om en mapp som heter softupgrade.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-02 18:10
Ursprungligen av danbrynefall:

om ni uppgraderat kanske det här kan vara nåt: http://www.winandmac.com/mobile/iphone/10-problems-about-soft-upgraded-iphone-113/
scrolla ner lite och läs om en mapp som heter softupgrade.

Det där har lösts för ett tag sen. Detta är ett annat problem med samma resultat.

Ursprungligen av wat:

Det där har lösts för ett tag sen. Detta är ett annat problem med samma resultat.

ah okej, förlåt min okunskap

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-02 20:51

Detta gäller visserligen iPod Touch, men det kanske är samma sak. Jag hade över 100 MB övrigt innan. Så jag förde över musk till det stod att det var noll KB kvar på iPoden, då hade övrigt ökat. Så jag testade att fortsätta lägga in musik även om det stod noll Kb ledigt. Då minskade övrigt och musik ökade istället. Så nu har jag 74 MB övrigt, mer än så kunde inte jag få ner övrigt.

1
Bevaka tråden