Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda "svensk" iPhone utomlands?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-03-03 23:12

Hej!

Jo jag ska nu äntligen få min iphone snart och har läst hur man ska låsa upp och installera swephone. Men undrar nu kan jag använda iphone som vanligt då när jag är ute å reser?
för vanliga mobiler så byter den nät automatisk och fungerar utan problem, men hur är det med iphone? någon som har erfarenhet av det?

Mvh/Alex Mac

Jag var till egypten för 2 veckor sen.. köpte ett vodafonekort där nere bara och körde in...var inga problem alls.... bara o köra!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-03-03 23:30

Ahh oki, smidigt. Då behöver jag inte tänka på det när jag ska åka till Kina nu. Tack!

Om Kina använder GSM, i asien är inte det lika spritt som i Europa.

  • Medlem
  • 2008-03-04 08:51

Den funkar i Hongkong med kinesiskt 3-abonnemang i alla fall.

Funktionen Byta Nät sitter i Telefonen, det ingår i GSM-standarden så det fixar iPhone som vilken lur som helst. Har du ditt Svenska Telia i den så bror det på vem som Telia har avtal med i det andra landet.
Alternativ 2 är att skaffa ett SIM-kort inköpt i andra landet precis som ryanshitlipz säger. MAn kanske skall se upp med rena 3G leverantörer bara. LITE efterfoskning innan kan ju spara både pengar och svordomar.

Har använt "svensk" iPhone (1.1.1) i USA utan problem.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-03-04 12:13

ok, jag kör tele2 GSM kort så det borde ju inte vara några större problem. Tack för alla snabba svar.

jag körde min 1.1.2 i NY med AT&T hehe

1
Bevaka tråden