Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya skärmar från Apple?

Tråden skapades och har fått 74 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-22 15:24

Skulle vara intressant att veta hur en helt ny S-PVA panel är i förhållande till en 3 år gammal S-IPS.

Kom igen nu, Apple. Jag ska snart börja tjäna pengar, och då ligger en extra skärm (kör nu med enbart MacBookens skärm) högt upp på prioriteringslistan.

Möjlighet att få den i vitt skulle inte heller vara fel, men nu drömmer jag väl för mycket, antar jag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-23 21:26

Hej!

Om det nu är så att Apple kommer med ny skärm. Hur troligt är det då att skärmen blir lik iMac alltså glossy? För min egen del är jag bara intresserad av en matt skärm nämligen.

Mvh
Anders

Ursprungligen av cyber:

Hej!

Om det nu är så att Apple kommer med ny skärm. Hur troligt är det då att skärmen blir lik iMac alltså glossy? För min egen del är jag bara intresserad av en matt skärm nämligen.

Mvh
Anders

Apple lär fortsätta leverera matta skärmar även i framtiden.

Ursprungligen av Simon Templar:

Apple lär fortsätta leverera matta skärmar även i framtiden.

Och glansiga TN paneler.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-02-25 04:07
Ursprungligen av cyber:

För min egen del är jag bara intresserad av en matt skärm nämligen.

Om du är orolig över reflektioner kan jag lugna dig med att det i princip är omöjligt att få något att reflekteras i den om du sitter FRAMFÖR. Om du vrider och vänder på skärmen åt sidorna och har dig kommer du börja se saker, men så länge du faktiskt sitter framför datorn i syfte att använda den är det lugnt.

Apple verkar just nu vara ganska så förtjusta i glansiga skärmar, så helt omöjligt är det inte.

Senast redigerat 2008-02-24 15:10
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-25 09:55

Jag var väldigt intresserad av iMac. Men tyckte inte skärmen passade mig. Nu var det inte bara den utan andra saker som också gjorde att jag inte ville ha iMac. Men kanske var jag inte riktigt ärlig mot skärmen. Ska nästa gång jag går in i någon affär med iMac placera mig framför skärmen ordentligt. Det kan ju faktiskt hända att jag har utan att vara medveten om det, "provocerat" fram vinklar för att se om jag kan se reflektioner.

Ursprungligen av cyber:

Jag var väldigt intresserad av iMac. Men tyckte inte skärmen passade mig. Nu var det inte bara den utan andra saker som också gjorde att jag inte ville ha iMac. Men kanske var jag inte riktigt ärlig mot skärmen. Ska nästa gång jag går in i någon affär med iMac placera mig framför skärmen ordentligt. Det kan ju faktiskt hända att jag har utan att vara medveten om det, "provocerat" fram vinklar för att se om jag kan se reflektioner.

Notera då att iMac 20" har en TN panel medan iMac 24" har H-IPS, så du bör testa en av den modell som du tänkt köpa eftersom dom kan skilja en hel del.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-25 11:11

Det blir ingen iMac. Ska bara kolla på skärmen för att se om en blank skärm kan vara ett alternativ istället för en matt. Men som jag känner idag så vill jag inte ha en blank. Men jag ska kolla en gång till.

Mvh
Anders

Ursprungligen av cyber:

Det blir ingen iMac. Ska bara kolla på skärmen för att se om en blank skärm kan vara ett alternativ istället för en matt. Men som jag känner idag så vill jag inte ha en blank. Men jag ska kolla en gång till.

Okej, isåfall ska du tänka på att iMacen har en par mm tjock glasskiva framför skärmen! Dvs, den kan bete sej lite annorlunda än en "vanlig" blank skärm.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-26 10:57

Jaha det visste jag inte. Bra att du skrev och berättade.

Mvh
Anders

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-03 09:34

En sak som jag uppskattar är att skärmarna har en usb/firewire-hub, två usb och två firewire kontakter i skärmen.
Kort sladd från tangentbordet till skärmen, webcam kabel till skärm, i stället för tre långa sladdar samt att elsladden är inbakad i sladdpaketet från skärmen.

Ska man tanka in videomaterial eller bilder från kamera är det skönt att ställa dessa på bordet och dra en sladd till skärmen istället till framsidan på datorn.
Sånna sladdragningar brukar ha en tendens att skapa risk för att man kan fastna i dem och dra ned kameran i golvet.

Är man dessutom beroende av tystnad för ljudredigering, är kontakterna lysande när man ställt datorn i någon form av ljudreducerande enhet.

Om man har behov av kontakter på skärmen, vad finns det för allternativ då.

Senast redigerat 2008-03-03 09:53

Dell har väl USB-portar på en del av sina skärmar? Dock inte Firewire...

  • Medlem
  • Ludvika
  • 2008-03-06 14:47
Ursprungligen av ztaafen:

Dell har väl USB-portar på en del av sina skärmar? Dock inte Firewire...

jag har 4 usb och iPod docka på min viewsonic skärm! Som jag förövrigt varmt kan rekommendera till en "vanlig" användare. Är helt okej ljud i den med!

Bevaka tråden