Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändrade min edge inställning till en falsk, kan jag ta emot mms?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag installerade igår kväll den nyaste versionen av SwirlyMMS och skrev sedan in rätt mms inställningar. Och jag kunde ta emot MMS utan problem.
Men idag när jag gick in i mail utan att sätta på Wifi såg jag att jag fortfarande kunde ta emot data och blev förvånad och såg sedan att mina edge inställningar var inskrivna (men jag använder tele2 så det blir gprs) det hände troligen automatisk när jag skrev in inställningar för mms i swirlymms.
Nu har jag ändrat min edge inställningar till hej.pa.dig och edge/gprs funkar inte längre
men jag har fortfarande rätt instälningar i swirlymms.

*kan jag fortfarande ta emot och skicka mms?
*eller kan jag bara ta emot mms nu och måste ändra mina edge inställningar när jag skickar mms?

• Medlem
  • International user
  • 2008-03-13 17:34

SwirlyMMS och alla andra telefoner använder GPRS/EDGE för att skicka och ta emot MMS. Om du tar bort inställningarna tror jag inte att du kan skicka eller ta emot MMS. Har du GPRS/EDGE på och du har inte WIFI i närheten så kommer iPhonen att ladda ner informationen över GPRS/EDGE.

//Rob

Tack för informationen fett schysst!

1
Bevaka tråden