Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bättre hörlurar till iPhone?

Tråden skapades och har fått 574 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Goflorp:

En sådan man klipper till av ett gammalt tupperware-lock på 3 minuter med en slö sax... be den 8åriga dottern om hjälp om det blir svårt....

Såg man kunde köpa sådana för en 8 pund eller nåt annars...

Kan det vara en "sumajin" (Sumajin.com)
Köpte på .istuff.se till min ipod men som sagt funkar säkert lika bra med ett plastlock

Finns det inga bra lurar typ Porta Pro som har knappen för att pausa, byta låt och svara i telefonen...den funtionen vill jag inte bli av med men ljudet i de medföljande lurarna är ju katastrof när man höjjer volymen lite

Eftersom det innte finns någon kategori för köp och sälj på /iphone och ingen har svarat på min annons på /mac så undrar jag ifall det är någon som har ett par originallurar till salu liggandes någonstans. Tycker att de låter helt okej, men har tyvärr råkat slarva bort mina egna.

Skicka mig ett PM isåfall.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-12-20 21:41

Vad tror ni om att beställa V-Moda VIBE DUO från ebay? De verkar ju ligga på 50-70 dollar hela bunten där.

Förresten hur fungerar deras sån knapp? Är den likadan som Iphones?

Senast redigerat 2007-12-20 21:55
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-12-29 20:34

Klockren! Tack för tipset!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-08 11:53

Älskar mina Etymotic ER6i och tänkte skicka in dem till Ultimate Buds för att få dem fixade. Ni som har gjort det, är ni nöjda? Eller rekommenderar ni att köpa ett par andra lurar? Är lite inne på Etymotic HF2 men de är svåra att få tag i och kostar mer. Dessutom är mikrofonen på sladden ganska stor. Har även kollat på Vibe DUO men jag tycker de ser så fula och klumpiga ut.

Att skicka in mina ER6i till Ultimate Buds och få dem fixade kostar ca $75 inkl. ett nytt iphone headset och frakt från USA. Det är att jämföra med t.ex. HF2 som kostar $179 + frakt. Lutar åt att skicka in mina ER6i...

EDIT: Ska skicka in mina ER6i på måndag och få dem fixade. Tror det blir bra!

Senast redigerat 2008-03-09 00:56
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-03-09 19:11

Vad finns det för 100% kompatibla headsets till iPhone egentligen, finns det någon sammanställning någonstans? Pratar alltså om hörlurar med 3,5 mm-plugg som passar utan modifikation eller adapter och med mikrofon/knapp på sladden.

Hittills har jag hittat tre (finns det fler?):

Etymotic hf2 ($179, har inte sett något svenskt pris)
Ultimate Ears super.fi 4 vi (1119:- på Prisjakt)
V-moda Vibe Duo (995:- på Prisjakt)

Gemensamt för dessa är att de är av "plugg-modell", relativt dyra och inte finns i butik i Göteborg (vad jag har hittat). Känner att jag måste prova att lurarna sitter bra i öronen innan jag slår till. Lurarna till min gamla telefon (SE W810i) var av liknande modell och de passade inte alls i mina öron. iPhones originallurar passar däremot ganska bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-09 21:01
Ursprungligen av muskorv:

Vad finns det för 100% kompatibla headsets till iPhone egentligen, finns det någon sammanställning någonstans? Pratar alltså om hörlurar med 3,5 mm-plugg som passar utan modifikation eller adapter och med mikrofon/knapp på sladden.

Hittills har jag hittat tre (finns det fler?):

Etymotic hf2 ($179, har inte sett något svenskt pris)
Ultimate Ears super.fi 4 vi (1119:- på Prisjakt)
V-moda Vibe Duo (995:- på Prisjakt)

Gemensamt för dessa är att de är av "plugg-modell", relativt dyra och inte finns i butik i Göteborg (vad jag har hittat). Känner att jag måste prova att lurarna sitter bra i öronen innan jag slår till. Lurarna till min gamla telefon (SE W810i) var av liknande modell och de passade inte alls i mina öron. iPhones originallurar passar däremot ganska bra.

Här har du en lista över testade iphone headsets hos iLounge.
http://www.ilounge.com/index.php/reviews/sort_grades/279/

Hade jag köpt nya idag har jag definitivt väntat på Etymotic HF2 men det kan dröja ett tag innan de dyker upp i Sverige eftersom det verkar vara brist på dem i USA. Dessutom är det inte så många återförsäljare i Sverige som säljer iphone headsets. Köp på nätet, antingen via tillverkarens hemsida eller via ebay.

Gällande Etymotic ER6i kan jag säga att jag älskar dem. Efter att ha testat Sony, Sennheiser, BOSE och Shure kan jag konstatera att Etymotic har bäst passform med sina konformade "gummibuds". Jag har smala örongångar och har haft svårt att hitta ett par in-ear lurar som sitter bra.
Dessutom kan man beställa olika storlekar och typer från nätet för under hundralappen (för fem par).

Har som sagt bestämt mig för att skicka in mina ER6i till Ultimate Buds för att få dem kombinerade med apples original headset. Tror det kan bli bra och det är prisvärt för mig som redan har ett par hörlurar som jag gillar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-03-09 20:56

Vet någon om man kan köpa apples egna adapter någonstans i sverige? Eller den kanske inte ens är en sådan för att kunna använda andra hörlurar till sin iphone? Alla andra adaptrar verkar vara så långa och klumpiga. :/

Jag plockade bort snäckorna på min orginalhandsfree och lödde dit mina akg k24p och det funkar helt perfekt med mick och allt. Inget knaster och ljudet är bra mycket bättre än i mina koss porta pro, inget skorr alls så nu kan jag använda bass booster rekomenderas helt klart om du vågar riskera handsfreen och inte är helt tekniskt retarderad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-29 08:30

Shure SE530 till iphone

Jag har precis köpt ett par Shure SE530PTH och Shures adapter med mic och knapp.
http://www.shure.com/PersonalAudio/Products/Earphones/SEModels/us_pa_se530_content
http://www.shure.com/PersonalAudio/Products/Accessories/CasesAdapters/us_pa_MPA_phone_adapter

Det låter underbart och kostade en förmögenhet... men vill man ha en av de absolut bästa lösningarna!

På Arlanda (T5) säljer de SE530PTH för 2400kr...

Billigaste på prisjakt var 4229kr för bara lurarna!

http://reviews.cnet.com/headphones/shure-se530-sound-isolating/4505-7877_7-32327764.html?tag=lst

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-03-29 13:36

vilka är dom bäst in-ear lurarna på marknaden för under 500 kr? altså jag tänkte ta och löda fast dessa på orginal iPhone lurarna. Har gjort detta med ett par sonny in-ear och det blev väldigt bra till en början, men eftersom dom var rätt gammla så har jag nog lyckats spränga lurarna nu. Så nu är frångan vad man ska skaffa för lurar för 500 kr klassen till detta endamål?

Jag köpte ett par Creative EP-630 och de gick att använda i iPhone utan att modifiera något.
Ytterst på kontakten sitter mjukt gummi, nästan som krympslang, som glider lite bakåt när man trycker i proppen i iPhone. Fungerar bra.
Jag kom på att man kan rulla gummit/krympslangen bakåt ifall man vill och då är den ännu bättre.

Jag har provat lite olika lurar och kontakter/kablar och de flesta brukar annars gå bra att modifiera genom att skära av en bit.

Är det någon som använder Ultimate Ears Super VI. 4 iPhone som finns hos CDON? Är sugen på att beställa dessa...

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-03-31 01:06
Ursprungligen av lasseslot:

Jag köpte ett par Creative EP-630 och de gick att använda i iPhone utan att modifiera något.
Ytterst på kontakten sitter mjukt gummi, nästan som krympslang, som glider lite bakåt när man trycker i proppen i iPhone. Fungerar bra.
Jag kom på att man kan rulla gummit/krympslangen bakåt ifall man vill och då är den ännu bättre.

Jag har provat lite olika lurar och kontakter/kablar och de flesta brukar annars gå bra att modifiera genom att skära av en bit.

Jo de va precis sånna jag använde till att lödda fast på iphonens av den anledningen att de sitter en mic/låtväljare på orginal lurarnas sladd.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-14 21:28

Jag har letat hur länge som helst nu efter några bra hörlurar med mikrofon/styra-musiken-knapp som man drar bakom nacken. Klarar inte av vanlig Y-formad. Såg denna som har sån form jag önskar men de har tydligen inte kommit ut på marknaden än (lite stor mikrofon dock). V-Moda-lurarna skulle vara perfekta om de hade sladden bakom nacken, mycket bas och snygga.
Nån som kan rekommendera nåt bra, om det ens finns.

Ursprungligen av Durkslag:

Jag har letat hur länge som helst nu efter några bra hörlurar med mikrofon/styra-musiken-knapp som man drar bakom nacken. Klarar inte av vanlig Y-formad. Såg denna som har sån form jag önskar men de har tydligen inte kommit ut på marknaden än (lite stor mikrofon dock). V-Moda-lurarna skulle vara perfekta om de hade sladden bakom nacken, mycket bas och snygga.
Nån som kan rekommendera nåt bra, om det ens finns.

När skulle dessa släppas på marknaden då? Pris?

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2008-04-17 21:14

HJÄÄÄLP! Mina två veckor gamla V-Moda vibe duo har börjat glappa längst ner på sladden, vad kan jag göra? e det kört? det borde inte va möjligt efter två veckor?!!

Ursprungligen av akksel:

HJÄÄÄLP! Mina två veckor gamla V-Moda vibe duo har börjat glappa längst ner på sladden, vad kan jag göra? e det kört? det borde inte va möjligt efter två veckor?!!

Lämna in den där du köpte den så fixar de det. Du har väl 1år garanti.

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2008-04-18 10:31
Ursprungligen av BosnianX:

Lämna in den där du köpte den så fixar de det. Du har väl 1år garanti.

jo om det endå vore så lätt, den e köpt från ett företag över ebay, men finns det inget företag som kan fixsa felet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-27 22:51
Ursprungligen av akksel:

HJÄÄÄLP! Mina två veckor gamla V-Moda vibe duo har börjat glappa längst ner på sladden, vad kan jag göra? e det kört? det borde inte va möjligt efter två veckor?!!

v-moda är kända för att det är så dålig kvalitet. se deras hemsida där folk skriver massor av kommentarer om just detta. Mina hörlurar fungerade 2 månader, sedan kom det inte något ljud från högra sidan. Jag skickade tillbaks till v-moda och dem skickar nu mig nya lurar.

förutom att dem slutade fungerar så är jag väldigt nöjd

Vet att det kanske inte är det vanligaste men jag skulle vilja ha endast en hörlur och mick på sladden eftersom jag oftas glömmer heassetet hemma eller på jobbet + att när man är på jobbet så lyssnar jag inte as mycket på musik i just iphonen (eftersom det ringer typ hela tiden).

är det någon som set någon sådan eller ska man vara radikal och använda saxen? och då var köper man de billigaste hörlurarna?

Bra och prisvärda lurar till Iphone 3G - vad har ni?

Undertecknad vill köpa nya lurar till Iphone 3G. Men jag vet inte riktigt vilka jag skall köpa. VDB-NERO har jag hittat, som kostar 729 kr hos Dustin, där också frakten är inkluderad, vilket enligt de flesta är ett stabilt och prisvärt alternativ. Mycket bass ger mycket dunka, dunka. Har också fått mycket bra i tester. Men vilka andra alternativ finns det tillgängliga på marknaden just nu, eller som anländer inom en snar framtid? Vad använder ni själva för något? Vad rekommenderar ni för något?

Prisklass är ej bestämd, men gärna några som är prisvärda, typ mest ljud/per krona eller något sådant. Och så måste dem också fungera att svara med om någon ringer, dvs. ha micorofon på lursladden (vilket de flesta har), samt gärna funktionsknappar på lursladden för att kunna snabbyta låt osv.

  • Medlem
  • Skåne
  • 2008-08-02 19:13

här har jag gjort med mina. Tyckte att det var för dyrt att köpa nya.

Själv kör jag med mina Shure SCL-2'or som jag köpte ifrån USA för 69.90$. Lägg där till frakt och tull+moms i Sverige så hamnade det tillslut på 7-800kr tror jag det var. Kan bara rekommendera dom förutom att man verkligen inte hör ett skit av omgivningen när man har dom i örat:) Finns "headset" sladd att köpa till som går att använda med iPhonen.

Jag kör med V-Moda Vibe Duo som väl går lös på en tusing här hemma. Jag är iaf väldigt nöjd med luren och kan rekommendera den varmt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-03 17:30

Det trista med V-Moda Vibe Duo är att enligt många som skrivit om de på nätet så har de slutat låta på ena hörluren efter allt från 1 vecka till 3 månader.

De är btw samma som de VDB-Nero ser det ut som.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-03 21:10
Ursprungligen av Trineo:

Det trista med V-Moda Vibe Duo är att enligt många som skrivit om de på nätet så har de slutat låta på ena hörluren efter allt från 1 vecka till 3 månader.

De är btw samma som de VDB-Nero ser det ut som.

Det har hänt mig. Har redan skickat in mina hörlurar och fått nya två gånger! Snart går 1:års garantin ut...

Bevaka tråden