Jag skulle bli overlycklig om nagon kunde ta sig tid till att hjalpa mig fa stil pa min powerbook?
Jag har ingen aning om var felet kan ligga, sa har ligger det till:
Jag har flyttat in i en ny lagenhet med wifi. Min dator hittar natverket med full styrka som det ska, och fragar efter losenordet. Allt ser ut som vanligt, men inga internetapplications fungerar.
Nar jag gar in pa natverksinstallningarna verkar det som om jag blir tilldelad en helt felaktig ip-adress fran routern, plus att det inte dyker upp nagon adress till routern, dar ar det bara gratt. Det hander heller ingenting alls nar jag trycker pa "renew DHCP Lease". Datorn jag sitter och skriver pa nu ar av samma modell och argang, och den funkade ut,arkt direkt. Dar forsvinner adresserna nar man trycker pa "renew..." och den uppdaterar, och poppar sedan upp med samma ip (det korrekta).
Jag har aven provat med ethernet-kabel direkt till routern, men med samma fel. Pa network status (forsta sidan) star det "airport has a seltassigned ip and ,ay not be able to connect to the internet"...
vad kan det vara for fel? kan man felsoka och ominstallera bara det tradlosa i powerbooken? finns det nagra diagnosverktyg for sadana fel?
hoppas verkligen nagon har pa forumet kan hjalpa mig losa detta!