Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Väder" visar alltid fel temp i Malmö/Lund

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I "väder" stämmer inte temp. i Malmö och Lund, allt annat är korrekt? Har haft iPhone i 8 mån, och detta har funkat alltid innan. ( har 1.1.4 ) någon som vet?

Ha det!

/Andreas

• Medlem
  • Växjö
  • 2008-04-01 13:44

Har bara svar på fråga två, de har varit andra trådar här om att temperaturen inte stämmer för Lund, men har inte hört något för Malmö.

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-04-01 14:32

Jag har en kompis som bor i Lund men jag vet inte om han anser att det är något problem.

Jag har själv märkt att "Väder" inte stämmer om man anger Lund. Prova att ange "Copenhagen" istället som jag har, och du ska se att det stämmer mkt bättre.

• Medlem
  • 2008-04-01 20:10

Hej!
Posta en fråga per tråd. Jag har splittat denna i tre.

Admin.

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-04-06 11:54

Har också märkt att prognoserna för malmö är helt fel. Som Koss_boss säger så kan man speciellt som malmöit använda köpenhamn istället. Kontigt eftersom den fungerar bra på datorn och vad jag vet ska det vara samma system?

Senast redigerat 2008-04-06 12:40
  • Medlem
  • 2008-04-06 12:15

Äras den som äras bör. Det var koss_boss som tipsade.

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-04-06 12:40

Hehe, oj, skrev fel.

• Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-04-25 10:46

Bättre väder i din iPhone

Hej på er alla iPhone-ägare,

Jag är nordenchef för europas största privata vädertjänst MeteoGroup.
Vi har nyligen utvecklat en ruskigt snygg och avancerad vädertjänst specifikt för iPhone och iPod Touch som erbjuder väsentligen mer än den tjänst som är inbyggd med enheterna.

Den bygger vidare på iPhone-konceptet och tillför dessutom platsspecifik prognosticering av hög kvalitet baserat på en teknik som verkligen ger bra lokala prognoser jämfört med de atmosfärsmodeller som så ofta används av andra vädertjänster. Detta skulle kunna vara en anledning till att ni upplevt det som att prognoser för Malmö och Lund inte har stämt särskilt bra.

Passa på att testa vår tjänst gratis genom att gå till www.meteo24.com/iphone på era iPhone och iPod Touch. Tjänsten är på engelska men kommer senare även att lanseras på svenska.

Gillar ni vad ni ser (vilket är vår erfarenhet!!) så berätta för alla andra iPhone/iPod Touch-användare genom detta och andra forum, har ni förslag på förbättringar är ni välkomna med dem på sweden@meteogroup.com eller via vårt kontaktformulär på www.meteogroup.se

Mvh,
Ralf Davidsson
VD MeteoGroup Scandinavia

Senast redigerat 2008-04-25 21:10
Ursprungligen av ralfdav:

Hej på er alla iPhone-ägare,

Jag är nordenchef för europas största privata vädertjänst MeteoGroup.
Vi har nyligen utvecklat en ruskigt snygg och avancerad vädertjänst specifikt för iPhone och iPod Touch som erbjuder väsentligen mer än den tjänst som är inbyggd med enheterna.

Den bygger vidare på iPhone-konceptet och tillför dessutom platsspecifik prognosticering av hög kvalitet baserat på en teknik som verkligen ger bra lokala prognoser jämfört med de atmosfärsmodeller som så ofta används av andra vädertjänster. Detta skulle kunna vara en anledning till att ni upplevt det som att prognoser för Malmö och Lund inte har stämt särskilt bra.

Passa på att testa vår tjänst gratis genom att gå till www.meteo24.com/iPhone på era iPhone och iPod Touch. Tjänsten är på engelska men kommer senare även att lanseras på svenska.

Gillar ni vad ni ser (vilket är vår erfarenhet!!) så berätta för alla andra iPhone/iPod Touch-användare genom detta och andra forum, har ni förslag på förbättringar är ni välkomna med dem på sweden@meteogroup.com eller via vårt kontaktformulär på www.meteogroup.se

Mvh,
Ralf Davidsson
VD MeteoGroup Scandinavia

Det låter hur bra som helst, bara det att www.meteo24.com/iPhone inte fungerar när jag försöker gå in på adressen? Ligger den nere?

• Medlem
  • Norrköping
  • 2008-04-25 12:00
Ursprungligen av theplague:

Det låter hur bra som helst, bara det att www.meteo24.com/iPhone inte fungerar när jag försöker gå in på adressen? Ligger den nere?

Tjänsten fungerar för mig och är inte så illa, ser bra ut och jag kommer definitivt använda mig av den fler gånger. Dock så får jag den inte till att spara mina inställningar.

Nu verkar den fungera.

Jag måste säga att jag gillar den.
Ett par punkter bara:
1. Snyggare Webclip-ikon tack!
2. Skulle vilja kunna välja ort på en karta för att lägga till i favoriterna(det är svårt att gissa sig till vilka mindre orter som finns med och man ska välja den närmaste, vore grymt om alla orter som finns i systemet finns på en karta och man kan klicka dem).
3. Aningen slö(skulle kunna banta informationen - som en inställning? - eller dra ned lite på grafiken)
4. Sen är väl "Minimum temp" och "Maximum temp" förväxlade under infoknappen?

Men som sagt bra och kommer nog användas.

• Medlem
  • International user
  • 2008-04-25 17:36

Fungerar bara om jag skriver iphone istället för iPhone.

//Rob

• Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-04-28 14:28
Ursprungligen av Robo-X:

Fungerar bara om jag skriver iphone istället för iPhone.

//Rob

Det skall vara fixat nu så att även iPhone funkar.

/Ralf

Verkar som att Malmö har försvunnit från väder programmet.
Går inte ens att söka på Malmö längre.
Kör visserligen 3.1beta 3 men det har funkat fram till för någon dag sedan.

1
Bevaka tråden