- erikerikerik
- Medlem ●
- Stockholm
jag är rätt övertygad om att det finns ngn typ a EULA ang. modifikation av kod..
jag är rätt övertygad om att det finns ngn typ a EULA ang. modifikation av kod..
Du har å andra sidan vissa rättigheter att göra ändringar av programvara, men jag tror inte att det ens är aktuellt om jag förstod det rätt att man låter kärnan ladda in en extra modul.
Medan jag skrev ser jag att olofdahlbom bekräftar vad jag försöker säga. Man gör alltså inga ändringar av Mac OS X. Förenklat kan man säga att man har tagit fram en plug-in.
c) Except as and only to the extent permitted by applicable law, or by licensing terms governing use of open-sourced components included with the iPhone Software, you may not copy, decompile, reverse engineer, disassemble, attempt to derive the source code of, modify, or create derivative works of the iPhone Software, iPhone Software Updates, or any part thereof.
Koden är ej modifierad.
Kör man EFI v.8 och vanilla kernel så
är det ju egentligen bara EFI-emuleringen PRECIS vid starten utav installationen
som är en egen fil på skivan, annars är det EXAKT samma.
Den filen är ett kext på 182kb som läggs till i rooten utav installskivan.
Inget modifieras, inget ändras, en fil på 182kb skrivs bara till i imagen så
att installationen skall kunna starta. annars går det ju native
Så liten är skillnaden mellan mac och pc.
japp kärnan är samma om man kör efi 8 vanilla.
Vanilla betyder att man kör med samma kärna och kod som en riktig mac.
inget modifierat.
Jailbreak pch pwage eller vad det heter är GRYMT mycket mer modifierat än osx86
HUR kan SIdde veta detta????
snacka om guesses.
Tror du inte att det finns homosexuella här på forummet heller... jag menar.. ingen har ju sagt det rakt ut... See my point..
Jag tror BETYDLIGT fler kör osx86
och spridningen är väl inte störrst i Asien??
Insanleymac är ett brittiskt forum och Spridningen är DEFINITIVT
sörrst i Europa... Vad har du för källa??
Sverige ligger i framkant med allt som gäller programmering, fildelning o.s.v.
Så jag tror du har helt fel.. tror Sverige är ett av de land där osx86 är som vanligast..
Skulle inte förvåna mig om fler på detta forum kör osx86 än har en iphone..
HUR kan SIdde veta detta????
snacka om guesses.
Jag tror BETYDLIGT fler kör osx86
och spridningen är väl inte störrst i Asien??
Insanleymac är ett brittiskt forum och Spridningen är DEFINITIVT
sörrst i Europa... Vad har du för källa??
Om det var någon här som inte backade upp sina uttalanden med källhänvisningar så var det ju i så fall du, jag tänker angående det där med "15% av alla macanvändare kör osx86".
Försöker hitta källan.. kommer ihåg att detta visades någonstans på insanleymac.
skall leta vidare.. dom har ju en 1 - 1.5 miljon användare bara det forumet.. så med tanke på det ligger det ju där uppe på en 10-15%
iaf...
Men.. vi kan ju iaf enas om att det är fler än några hundra användare här på 99.
Några tusen är det allt.. kanske inte 8.. men 4-5.000
Men.. vi kan ju iaf enas om att det är fler än några hundra användare här på 99.
Några tusen är det allt.. kanske inte 8.. men 4-5.000
99.se är mer än bara 99mac. I grund och botten är vi tre forum, 99mac, 99musik och iPod.se som slogs ihop till ett forum för lite över ett år sedan. Därefter lades 99iPhone och 99webb till som nya forum. Av alla som är medlem på 99.se är det långt från alla som använder 99mac-delen, och av de som använder den är det inte alla som kör Mac OS X.
Dessutom är bara knappt en fjärdedel av alla registrerade medlemmar på 99.se aktiva medlemmar som loggat in under den senaste månaden. Säg att vi är ett par tusen som använder 99mac, om 10 procent av dessa kör OSX86 är vi nere på ett hundratal.
jaja.. min hackintosh fick 279 poäng i xbench på den tiden jag hade en..
Försök spöa det med en riktig mac..
och den kostade 8200:-
jaja.. ingen idé att gissa mer.
vi säger såhär
10-15% av alla som använder mac och 99.se
har osx86.. DÄRFÖR är etta en viktig diskussion.
Det är till 100% fler än vad som jailbreakat iaf.
Är det någon mer än jag som tycker moderatorernas svar på mina fråga
har varit svaga hittils...
Är det någon mer än jag som tycker moderatorernas svar på mina fråga har varit svaga hittils...
Jag tycker att du fick ett rätt bra svar tidigare i tråden. Mer än så finns egentligen inte att tillägga. Vi har helt enkelt valt att inte ta OSX86-diskussionerna här men tillåta iPhone-diskussionerna.
Valt??
men min fråga var ju VARFÖR ni valt det.
Jag ser ännu inte skillnad mellan jailbreak och osx86... kanske bara jag
Det finns ingen specifik anledning annat än att vi tog en diskussion om det när de diskussionerna började dyka upp första gången och kom då överens om att vi inte villa att de skulle föras här.
Jag ser ännu inte skillnad mellan jailbreak och osx86... kanske bara jag
För Apple är skillnaden tydlig. Apple är ett hårdvaruföretag, alla mjukvara dom gör handlar om att driva försäljning av hårdvaran. Det är på hårdvaran dom tjänar pengarna. Rimligtvis är Mac OS X starkt sponsrat av hårdvaruförsäljningen, jag kan inte tänka mig att kostnaden för det bär upp ens en liten del av utvecklingskostnaden.
Kör man OSx86 slår man helt undan benen för Apples hela verksamhet och affärsidé, nämligen att sälja hårdvaran.
Köper man däremot en iPhone och jailbreakar den så gör man för det första definitivt inget olagligt (däremot förlorar man garantin) men ur Apples synvinkel så har man även köpt deras hårdvara, vilket trots allt är det viktiga för Apple. Det är antagligen därför Apple tar så lättsamt på hela upplåsningshistorien, det driver trots allt försäljningen av deras hårdvara. Men nu är det inte ens upplåsning vi talar om utan bara jailbreak. Ett jailbreak dessutom försvinner så fort man återställer telefonen.
(Den tajta integrationen mellan hårdvara och mjukvaran är också en fördel för stabilitet och funktionalitet som är ett viktigt kännetecken för Mac, men jag antar att den som kör OSx86 är medveten om att det kan vara lite strulare.)
Nu menar jag inte att våra forumregler bara är till för att göra Apple glada, men det var ett försök till att förklara skillnaden mellan jailbreak och OSx86.
Jag känner hur många som helst som kör osx86... fler än vad jag känner folk med vanliga macar...
antar att det där är olika.. jag känner inte så många som är öppet homo dock..
iaf inte 10% av alla killar som det bör vara..
Du får ta reda på vad som gäller, du drar ju bara siffror ur naveln. Att säga att ett forum har mellan 1 och 1,5 miljoner användare är en rätt fet felmarginal. Vet man så lite kan det väl lika gärna vara en halv? Jag bryr mig inte om vi ska diskutera det här, men håll koll på siffrorna och dra inte märkliga slutsatser från felaktiga data. Du vet ju i princip ingenting med säkerhet.
Vadå märkliga slutsatser... du låter som någon jävla konservativ kristen på 50 talet när man sa att 10% var homo.
Och vart fan kom du ens in i diskusionen?
DÅH
Vadå märkliga slutsatser... du låter som någon jävla konservativ kristen på 50 talet när man sa att 10% var homo.
Och vart fan kom du ens in i diskusionen?
DÅH
Eftersom jag är den enda vad jag ser som har påpekat dina märkliga slutsatser, så kan jag ärligt säga att jag inte förstår vad du pratar om ... Det är du som slirat in på homospåret, inte jag ... och var inte så indignerad.
ingen specefic anledning heter det nu.
För någon timme sedan skrev du detta:
Därför att vi har valt att driva ett forum speciellt riktat mot Mac-användning. Om du vill diskutera användningen av andra datorer får du ta de diskussionerna till ett forum som är lämpat för det.
och för ytterligare någon timme sedan var det för att NI ansåg att det var olagligt
och för ytterligare någon timme sedan hade det med att Apple annonserar här att göra.
Om ni kom med Ett välforumulerat svar som faktiskt var genomtänk hade det varit en sak.. men det känns som att ni bara hittar ursäkter..
haha.. sexuella läggning?? du är ju helt borta..
Det var en JÄMNFÖRELSE.... Metafor.. du kanske inte hört talas om en sådan förut??
på en urkig pc?? snälla du.. varför uttala dig när du inte vet ett smack?
Förstår du inte att Efi v8 är bättre skriven till PC hårdvara än apples egen..
ALLTSÅ. om du kör osx86 istället för en riktig mac så får du en SNABBARE dator.
Alltså inte urk för att snacka ditt språk.. tvärtom.
DATPRN BLIR BÄTTRE
Har absolut ingenting med snålhet att göra.. iaf inte för mig...
Snälla ni med mac.. innan ni dömmer.
Gå hit: http://www.xbench.com
ta ner programmet, kör benchen och se om ni kommer upp i 279poäng
som är min poäng med min 8200:- dator som jag hade förr.
Vad kommer ni upp i??
BARON läs tråden före du skriver!!!!
c) Except as and only to the extent permitted by applicable law, or by licensing terms governing use of open-sourced components included with the iPhone Software, you may not copy, decompile, reverse engineer, disassemble, attempt to derive the source code of, modify, or create derivative works of the iPhone Software, iPhone Software Updates, or any part thereof.
Man ingår VISST AVTAL.
Är folk helt körda här?
Man ingår VISST AVTAL.
Är folk helt körda här?
Nej, man ingår inte något avtal när man köper en iPhone (i USA).
Man ingår VISST AVTAL.
Är folk helt körda här?
Hörru pappskalle! Jag har köpt sex stycken iPhones i USA och inte slutit några avtal med Apple om en enda en av dem.
Det är heller inte speciellt begåvat att tydligt proklamera att du lämnar tråden och sedan varar den som fortsätter att posta mest.
Du har gjort ditt på 99.se för ett tag. Kan du inte hålla dig från att skriva här hjälper jag gärna till med mer tvångsartade begränsningar.
jaja.. skit i homospåret.
Det var en metafor som innebar;
Eftersom man inte talar öppet om osx86/homosexuallitet i en sådan stor utsträckning så kan det vara svårt att få en uppfattning om hur många osx86/homo vi har här i Sverige.
Ofta är det fler än vad man tror!
Eftersom man inte talar öppet om osx86/homosexuallitet i en sådan stor utsträckning så kan det vara svårt att få en uppfattning om hur många osx86/homo vi har här i Sverige.
Det är möjligt, men jag påstår trots det att du bara sitter och gissar. Bättre att inte nämna hårda siffror om man bara gissar. "Rätt många" är bättre att säga.
Det kan finnas en mening med att läsa vad folk skriver också, även om du kämpar hårt för att bli en råtta i ett hörn i den här diskussionen genom att svära och kalla folk "helt körda" eller "jävla konservativ kristen". Du bygger inte upp kärlek kring din person helt enkelt.
Jag tror nästan att det är fler heterosexuella än homosexuella som kör x86.
Procentuellt alltså.
Eller är x86 känt för att vara ett bög-operativ?