Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nybliven Mac-ägare söker ...

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-04 22:50

Jag skulle behöva lite tips på musikprogram att först och främst skapa lite sköna ljudeffekter till en hemsida. Jag vill kunna spela in ljud med mic och förvränga/redigera dessa men även skapa slingor i sann el3ktronisk anda. Finns det några bra gratisprogram att kolla upp? Alternativt något bra som och relativt billigt ...

Det ska vara för Mac ...

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2008-04-04 23:28

Audacity!

Ardour!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-05 18:45

Asså är jag helt ute om jag föreslår Garage Band som finns i datorn ?
Susy

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2008-04-05 22:22

Nej inte alls!!

Exakt. Garageband!

Garageband eller Logic...
Jam packsen kan du ju använda till båda också

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-07 00:53

Tack för hjälpen! Era tips och Reason 4 ser lovande ut.

Reason4 är väl ok.. men väldigt dyrt för vad det gör. Jag tror hittills mest på audacity.

Logic express är rätt bra och kostar endast 1790 och är väldigt bra.

Ursprungligen av Lukas Levin:

Logic express är rätt bra och kostar endast 1790 och är väldigt bra.

Rätt bra och väldigt bra? Tja, jag vet inte, användargränssnittet är direkt förfärligt. Inget för den som tänker använda det då och då.

Garageband hade varit bra om det inte varit för de hemska buggar som fått mig att tappa förtroendet för det. En produkt som passerat 1.0 skall inte radera användarens värdefulla inspelningar när man trycker "spara". Oursäktligt!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-05-03 11:56
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Tja, jag vet inte, användargränssnittet är direkt förfärligt. Inget för den som tänker använda det då och då.

Ojdå. Själv anser jag att Logic är outstanding vad det gäller interfacet. Till och med överlägset bäst i klassen.

Gäller ju alltså senaste versionen (8).

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Rätt bra och väldigt bra? Tja, jag vet inte, användargränssnittet är direkt förfärligt. Inget för den som tänker använda det då och då.

Vad är det som är förfärligt med användargränssnittet? Jag gillar Logic mycket. Jag har hört att tidigare versioner var lite jobbiga att använda, men det tycker jag verkligen inte att 8:an är.

1
Bevaka tråden