Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Andra youtube sidor som iphone klarar av?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2008-05-11 21:02

finns det några sidor liknande youtube, eller bara andra sidorr som man kan kolla på klipp ifrån med sin iPhone? Vet att apples sida fungerar men finns det några mer sidor som iphone hanterar?

• Medlem
  • Danderyd
  • 2008-05-11 22:53

iPhone klarar inte Flash, så svaret på din fråga är nej. Tyvärr.

Man undrar ju när (OM) Iphone-safari kommer stödja flash...

• Medlem
  • International user
  • 2008-05-12 02:38
Ursprungligen av PeeMaN:

Man undrar ju när (OM) Iphone-safari kommer stödja flash...

I dagsläget är det 0,01% risk för det.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

I dagsläget är det 0,01% risk för det.

//Rob

Chans heter det om man VILL att det ska vara så
Kan du förklara vad du baserar det på förresten?

öö ja tror att öö det aldrig kommer komma kasnke om procenten ökar till 100 % då tror ja att det kommer.

Lättare se Youtube-film i iPhone - MacWorld

Lösningen kommer att fungera med alla filmklipp som Google har hunnit koda om till H.264, det vill säga de allra flesta.

• Medlem
  • Borås
  • 2008-05-12 15:10
Ursprungligen av blomman_J_:

öö ja tror att öö det aldrig kommer komma kasnke om procenten ökar till 100 % då tror ja att det kommer.

Lättare se Youtube-film i iPhone - MacWorld

Lösningen kommer att fungera med alla filmklipp som Google har hunnit koda om till H.264, det vill säga de allra flesta.

fan va najs, får väl vänta till 2.0an kommer ut nu då

• Medlem
  • International user
  • 2008-05-12 17:49
Ursprungligen av PeeMaN:

Chans heter det om man VILL att det ska vara så
Kan du förklara vad du baserar det på förresten?

Men jag vill inte ha flash.

Det har diskuterats här på forumet tidigare. Det var en artikel som spekulerade i varför inte flash finns. Steve Jobs själv sa för några månader sen att flash är för långsam för iPhonen. Adobe skulle gärna vilja ha flash men det kommer nog ta lång tid om det överhuvudtaget kommer.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Men jag vill inte ha flash.

Det har diskuterats här på forumet tidigare. Det var en artikel som spekulerade i varför inte flash finns. Steve Jobs själv sa för några månader sen att flash är för långsam för iPhonen. Adobe skulle gärna vilja ha flash men det kommer nog ta lång tid om det överhuvudtaget kommer.

//Rob

Jag förstår inte riktigt vad du menar med "för långsam" för Iphone... Flash är ju inte heller bara rörlig bild, utan många sjyssta hemsidor är ju gjorda i flash... Jag tycker helt klart att det känns som en (liten men endock) flashhals att det inte finns med...

• Medlem
  • International user
  • 2008-05-13 02:26
Ursprungligen av PeeMaN:

Jag förstår inte riktigt vad du menar med "för långsam" för Iphone... Flash är ju inte heller bara rörlig bild, utan många sjyssta hemsidor är ju gjorda i flash... Jag tycker helt klart att det känns som en (liten men endock) flashhals att det inte finns med...

Nu blir det lite off topic. Flash fungerar någorlunda bra på windows men på Macen fungerar det uselt. Är slött och använder otroligt mycket CPU. Det är det som Steve Jobs menade med att Flash är för slö för iPhone. iPhones processor är för långsam för flash. Det är nog en ursäkt för att inte släppa in flash på iPhonen och jag måste nog hålla med om det är en bra ide. Visst är det mycket som använder flash på webben. Allt från menyer, hela web sidor, annonser och video men många gånger är flash egentligen onödigt. Det räcker med att göra vissa saker med ajax. Om du läser tråden som jag länkade till förut så får du veta mer grundligt varför det är väldigt tveksamt om flash kommer till iPhone.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Nu blir det lite off topic. Flash fungerar någorlunda bra på windows men på Macen fungerar det uselt. Är slött och använder otroligt mycket CPU. Det är det som Steve Jobs menade med att Flash är för slö för iPhone. iPhones processor är för långsam för flash. Det är nog en ursäkt för att inte släppa in flash på iPhonen och jag måste nog hålla med om det är en bra ide. Visst är det mycket som använder flash på webben. Allt från menyer, hela web sidor, annonser och video men många gånger är flash egentligen onödigt. Det räcker med att göra vissa saker med ajax. Om du läser tråden som jag länkade till förut så får du veta mer grundligt varför det är väldigt tveksamt om flash kommer till iPhone.

//Rob

Då är det ju Iphone som är för slö för flash och inte flash som är för slö för Iphone

Det finns en bookmarklet som kodar om andra flashfilmer onthefly.
Dock vet jag inte vilka avsändare den hanterar...

safari kommer få stöd för youtube !

1
Bevaka tråden