Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kvalité på reklamfilmer...

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-21 23:59

Är det bara jag eller är det fruktansvärt låg nivå på de reklamfilmer man ser på tv.

Satt och irriterade mig alldeles nyss under förra reklampausen. Att jag nu inte kan komma ihåg någon av dem är typiskt. Kanske säger en del om reklamerna.

Jo, nu kom jag på en!
Två kvinnor står och pratar i en hotelllobby. "...om du inte vill ha blablasallad på kudden så kostar det 25 kr extra" Ett annat exempel är "måste ha vunnit på hästar"

Komigen! är detta det bästa som kan presteras. Visst, jag är medveten om att det görs en del bra reklam. Men för varje bra reklam måste det göra 5 dåliga. Finns ju ett "komihågvärde" i
att göra en dålig reklam.

Tycker mest att många reklamer kommer från folk som står och trampar i något crazy-ironi-killinggänget sörja.
När kommer det lite smart reklam? Kanske har med det ekonomiska läget inom hela mediabranchen att göra, men vad vet jag?

Vad tycker ni?

Edit: stavning

[ 24 Augusti 2002, 12:01: Meddelandet ändrat av: Kenneth Pilo ]

• Medlem
  • Örebro
  • 2002-08-22 10:09

Kvaliten varierar hela tiden, men mot radioreklamen (där 9 av 10 är dåliga) så är TV-reklamen bra.

1
Bevaka tråden