Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samlingsskivor ger många resultat i cover flow

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har många samlingsskivor/mappar men problemet är att när jag lägger in dom i itunes så blir de till en massa olika cover flow? hur gör man för att 1mapp ska få 1cover flow?

Någon som vet?

  • Medlem
  • 2008-05-30 00:46

man kryssar i "Del i samling" på låtarna som tillhör samlingar (man kan göra det på många samtidigt)

Ursprungligen av avart:

man kryssar i "Del i samling" på låtarna som tillhör samlingar (man kan göra det på många samtidigt)

Var finns den rutan du kryssar i och hur gör du? MVH

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2008-05-30 17:27
Ursprungligen av tigern_tompa:

Var finns den rutan du kryssar i och hur gör du? MVH

Markera de aktuella låtarna, högerklicka välj "Visa info" I menyn längst ner till vänster under "Samling" välj "Ja"

Är detta ett nyhetstips?

  • Medlem
  • 2008-05-30 10:39
Ursprungligen av theplague:

Är detta ett nyhetstips?

Nej, jag flyttar tråden och ger den en rubrik som beskriver frågan.

Admin

  • Medlem
  • 2008-05-30 17:27

välj låt/låtarna, tryck äpple + i.

ett fönster dyker upp där du kan ändra titel, artist, år och mycket annat.
- är bara en låt vald, kryssar du i rutan "del av samling"
- är många låtar valda sätter du "ja" på "samling".

nu får låtar som hör till samma samlingsalbum samma omslag!

ok de va enklare än jag trodde tack! men om man har en mapp samling och vill välja ett eget bildmaterial till albumet som inte finns i itunes store hur gör du då? MVH

Ursprungligen av tigern_tompa:

ok de va enklare än jag trodde tack! men om man har en mapp samling och vill välja ett eget bildmaterial till albumet som inte finns i itunes store hur gör du då? MVH

På samma sätt du gjorde när du ställde in att låtarna var del av samling, men denna gång väljer du bildmaterial, dubbelklicka där och välj sedan ditt omslag är det bara en fil du vill byta klickar du på lägg till och väljer din bild.

Skivomslag finns det gott om på nätet på alla webbshoppar (Ginza eller Cdon)

Bifogade bilder visar hur det ser ut om flera filer är markerade respektive om bara en är markerad.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2008-05-31 13:10

Vad menar du med eget? En bild som du har på skrivbordet? Då klickar du på "Bildmaterial" och "Lägg till" i "Visa info" fönstret. Annars kan jag rekommendera 99.se - Visa enstaka inlägg - Hämta omslagsbilder från denna tråd http://www.99.se/itunes/223901-h-mta-omslagsbilder.html.

1
Bevaka tråden